شناسهٔ خبر: 76340 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سفر به استان اصفهان اعلام کرد

اتمام آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان سال ۹۹/ نیاز ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای اتمام پروژه/ رونق گردشگری با اتمام آزادراه اصفهان - شیراز

06.JPG معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه اصفهان - شیراز در کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور قرار دارد که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در جریان بازدید امروز وزیر راه و شهرسازی از پروژه آزادراهی اصفهان–شیراز اظهار داشت: این آزادراه در کریدور شمال به جنوب در مرکز کشور قرار دارد که جمعیت دو استان اصفهان و فارس را به یکدیگر متصل می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این آزادراه ۱۳۰ کیلومتر مسیر فعلی اصفهان تا شیراز را کوتاه‌تر می کند، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۱.۵ درصد است که تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.  

وی درخصوص یکی از طولانی‌ترین آزادراه های کشور و اعتبار اختصاص یافته به آن تا این لحظه تصریح کرد: در این پروژه تاکنون حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از منابع دولت و سرمایه گذار هزینه شده است که برآورد به روز آن ۳۵۰۰ میلیارد تومان است. برای اتمام عملیات اجرایی این پروژه نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است تا به بهره برداری برسد.  

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه که به عنوان سازه برتر سال در وزارت راه و شهرسازی شناخته شد، گفت: کل عملیات فنی و اجرایی این پروژه به دست کارگران و مهندسان توانمند ایرانی بوده و تمام مواد مصرفی آن ساخت داخل کشور است.

وی افزود: این پروژه می تواند نقش بسزایی در مسیر جاذبه های گردشگری اصفهان و شیراز داشته باشد و به رونق هرچه بیشتر این موضوع در این دو استان کمک کند.