شناسهٔ خبر: 76403 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تفاهم‌نامه همکاری ساخت مسکن بین وزاری راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی منعقد شد

احداث۲۰۰ هزار مسكن برای کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران

تفاهم‌نامه همکاری ساخت مسکن بین وزاری راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی تفاهم‌نامه همكارى ساخت مسكن بين وزراى راه و شهرسازى و كار، تعاون و رفاه اجتماعى برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، تفاهم‌نامه همكارى ساخت مسكن، امروز اول دى در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازى بين محمد اسلامى، وزير راه و شهرسازى و محمد شريعتمدارى، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى امضا شد.

بر اساس اين تفاهم نامه مقرر شد تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی طی سه سال احداث شود.

موضوع این تفاهم‌نامه که در هفت ماده به امضا رسیده، به احداث واحدهای مسکونی مناسب، ارزان‌قیمت و مقرون به صرفه ملکی و استیجاری در شهرهای هدف سطح کشور جهت تامین مسکن خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فاقد مسکن اختصاص خواهد یافت. شناسایی خانوارهای فاقد مسکن را وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برعهده دارد.

در این تفاهم نامه تاکید شده است که به منظور راهبری این تفاهم نامه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافق شده در آن، کارگروهی مشترک متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شود.