شناسهٔ خبر: 76404 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد

پهلوگیری بزرگ‌ترین کشتی حامل محموله وارداتی در تاریخ بندر چابهار

چابهار معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگ‌ترین کشتی حامل محموله وارداتی در تاریخ بندر چابهار که حاوی مواد اولیه شرکت ذوب آهن اصفهان است در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین شهدادی ظرفیت این کشتی را ۷۴ هزار تن اعلام و اظهار کرد: کشتی حامل دومین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب آهن اصفهان با آبخور ۱۵ متر وارد بندر چابهار شد و بلافاصله بعد از ورود به لنگرگاه بندر شهید بهشتی در اسکله طرح توسعه این بندر پهلوگیری کرد و عملیات تخلیه آن آغاز شد.

به گفته وی، با توجه به تجهیزات پیشرفته و امکانات موجود در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور، پیش بینی می‌شود روزانه بالغ بر ۱۰ هزار تن از این محموله تخلیه شود.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با ورود این کشتی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تردد جاده ای از مسیر بندر چابهار به مقاصد مصرف در اصفهان ایجاد خواهد شد.

شهدادی اظهار کرد: با توجه به انتخاب این بندر استراتژیک توسط شرکت ذوب آهن اصفهان برای انتقال محموله های وارداتی و صادراتی، ضروری است جهت تامین کامیون، کاهش هزینه های حمل و نقل زمینی، تامین بار برگشت صادراتی و اعطای مشوق هایی برای رانندگان این ناوگان برنامه ریزی لازم انجام شود.
به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی خاطرنشان کرد: اولین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب آهن اصفهان شهریور ماه امسال از طریق بندر چابهار وارد کشور شد.