شناسهٔ خبر: 76434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خوزستان خبر داد

مشاركت ۳۲ اکیپ راهداری در طرح زمستانی

بهرامي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از مشارکت ۳۲ اکیپ راهداری در طرح زمستانی خدمات جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در مراسم مانور مشترک طرح زمستانی خدمات جاده‌ای که با حضور رئیس پلیس راه خوزستان، گشت­‌های راهداری و گشت های پلیس راه برگزار شد، اظهار کرد: این مانور با مشارکت دستگاه های خدمات رسان که به صورت عملیاتی در محورها حضور دارند به منظور اعلام آمادگی بین این دستگاه ها برگزار شد.

وی افزود: در طرح زمستانی امسال  ۳۲ اکیپ با ظرفیت ۳۰۰ نفر نیروی انسانی و حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک تا ۲۰ فروردین در محورها مستقر بوده و تمامی گشت های راهداری به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به وضعیت هواشناسی امسال و پیش‌بینی بارش باران و برف در محورهای‌های استان، بیان کرد: در شهرستان­‌های اندیکا و ایذه و دهدز با بارش برف مواجه خواهيم بود به همین علت باید از آمادگی لازم برخوردار باشیم تا بلافاصله پس از بارش برف، بتوانیم سطح جاده ها را برای تردد مستمر پاکسازی کنیم.

بهرامی نیا تأکید کرد: علاوه بر این اکیپ های راهداری و همکاران به صورت ۲۴ ساعته هم در ستاد و هم در شهرستان ها آماده پاسخگویی و انجام عملیات برای ایمن‌سازی محورها هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت جاده ها و محورهای مواصلاتی استان گفت: به دلیل اقدامات انجام شده پیش از شروع بارندگی از جمله تنقیه پل‌ها، پاکسازی بستر رودخانه‌ها و آبروها با مشکل خاصی مواجه نبودیم و خوشبختانه علی‌رغم شدت بارش که در هفته گذشته با آن مواجه بودیم، به جز یک محور روستایی، هیچ محور دیگری در استان مسدود نشد و ترافیک در این  محور روستایی هم ظرف ۲۴ ساعت مجدد برقرار شد.