شناسهٔ خبر: 76443 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با مشارکت وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود

برگزاری همایش ملی و بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری در اسفندماه

پوستر پنجمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری در اسفندماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری ۱۱ لغایت ۱۳ اسفندماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

طبق اعلام دبیرخانه مرکزی این همایش، محورهای در نظر گرفته شده سه موضوع بحران‌های طبیعی، شهری و صنعتی،‌مهندسی فناوری و موضوعات ویژه هستند.

در بحث موضوع بحران‌های طبیعی مباحثی همچون روش‌های مدرن تحلیل و بررسی بحران، آمادگی در شرایط اضطراری، تاب‌آوری شهری، مشکلات اجتماعی و اقتصادی، مشکلات روانی و سلامت، فاکتورهای انسانی، تحلیل ریسک خطرات چندگانه، درس آموخته‌ها، روش‌های مدرن بازیابی پس از بحران، سیستم‌های یکپارچه مدیریت بحران،‌ مطالعات موردی، ایمنی حریق و مشارکت مردمی، روش‌های مدرن در آنالیز حوادث آتش مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در بحث مهندسی فناوری موضوعاتی از قبیل روش‌های محافظت سازه‌ها در برابر حریق، طراحی سناریوهای آتش، مدل‌های حریق و دود، مشکلات ایمنی در برابر حریق در سازه‌های بلند، تحلیل ریسک آتش‌سوزی در زیرساخت‌های زیرزمینی، رفتارهای انسانی: امداد و تخلیه، طراحی بر مبنای عملکرد، استفاده از مدل‌های اطلاعات ساختمان برای تحلیل ریسک حریق، استفاده از واقعیت مجازی برای برنامه‌ریزی تخلیه مردم هنگام آتش‌سوزی، سیستم‌های فرماندهی و مدیریت عملیات و مطالعات موردی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در بحث موضوعات ویژه (جایزه بزرگ) نیز مسابقات ساخت موشن‌گرافی با موضوع آتش‌نشانی و ایمنی شهری و مسابقه طراحی ایستگاه آتش‌نشانی انجام خواهد شد.

در این همایش که برگزارکنندگان آن شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هستند، وزارت راه و شهرسازی یکی از حامیان استراتژیک این مراسم به شمار می‌آید.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری پنجمین همایش ملی و دومین همایش بین‌‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری می‌توانند آخرین اخبار و اطلاعات در این مورد را در آدرس اینترنتی www.nfus.ir به دست آورده و دنبال کنند.

لازم به ذکر است در حاشیه این همایش قرار است دومین نمایشگاه صنعت ایمنی و آتش‌نشانی نیز برگزار و آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه در معرض دید صاحبان صنایع و علاقه‌مندان قرار گیرد.