شناسهٔ خبر: 76475 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن کهکیلویه و بویراحمد خبر داد

تخصیص ۳۰درصد از اعتبارات توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

آغاز بازسازی راههای تخریب شده ناشی از سیل در استان کهکیلویه و بویر احمد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰درصد از اعتبارات توسعه روستاهای این استان در سال جاری تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهکیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی باشت، گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال ریال اعتبار برای توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح‌های هادی پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود تا پایان سال مالی (تیرماه سال آتی) همه این بودجه تخصیص و برای روستاهای استان هزینه شود.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر احداث سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت‌های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سهمیه قیر رایگان استان در سال جاری را۱۵۰ میلیارد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال از اعتبار سهمیه قیر رایگان استان جذب شده است.

وی عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از سال ۱۳۶۶ تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ طرح عمرانی در ۴۸۰ روستای استان انجام شده است.

وی در مورد روستاهای باشت نیز گفت: هم‌اکنون آسفالت روستاهای بوسنگان، آبدهگاه و تنگ هنگون در این شهرستان در دست اجراست.

گفتنی است، بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند. همچنین، کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.