شناسهٔ خبر: 76509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری انجام شد

آغازعملیات اجرایی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در نایین

روکش به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری عملیات اجرایی ساخت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در نایین با حضور مسئولان استان و شهرستان آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، معاون فنی و نظارت اين اداره کل در آیین آغاز عملیات اجرایی این مجتمع ضمن اشاره به قابلیت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار کرد: امروز شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی جدید در مسیر کمربندی جدید نایین در زمینی به مساحت ۳۰هزار مترمربع با اعیانی پنج هزار مترمربع با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هستیم.

محمدعلی صلواتی با بیان اینکه با بهره برداری از این مجتمع خدمات مختلفی از جمله جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاه، نمازخانه و سرویس بهداشتی به مردم ارائه خواهد شد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این مجتمع تا سال آینده به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ نفر را فراهم کند.

استان اصفهان از لحاظ تعداد مجتمع‌ها، رتبه اول در کشور

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از خدمات‌رسانی ۴۹ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان به مسافران خبر داد و گفت: استان اصفهان از لحاظ تعداد مجتمع‌ها، رتبه اول را در کشور دارد .

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی نیز در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حداقل ۳ مجتمع دیگر به بهره‌برداری برسد.

صلواتی گفت: یکی از اهداف اصلی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل  اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری خستگی و خواب آلودگی است و مجتمع های خدماتی رفاهی می‌توانند نقش مهمی در کاهش این تصادفات ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع‌های خدماتی رفاهی در راه های اصلی استان به نحوی است که رانندگان می‌توانند در فواصل رانندگی استراحت مناسب و استانداردی را را در این مجتمع ها داشته باشند.

در ادامه فرماندار نایین با اشاره به این که در حال حاضر ۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی فعال در سطح شهرستان نایین وجود دارد، گفت: در مجموع در سطح شهرستان سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دیگر نیز در حال احداث است .

فرماندار نایین با تاکید این که شهرستان نایین وسیع ترین شهرستان استان است گفت: نایین ۲۱درصد از وسعت استان را به خود اختصاص داده و با داشتن ۱۴۰۰ کیلومتر راه، ۱۰درصد راه‌های استان را نیز به خود اختصاص داده است.

۵۵ كيلومتر روكش جاده هاي نائين تا پايان امسال

نصرتی  با اشاره به اقدامات قابل توجه و قابل تقدیر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان در این شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر پروژه‌های لکه گیری هندسی و روکش آسفالت گرم جاده اصفهان به نایین به طول ۲۰ کیلومتر با هزینه‌ای افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و روکش آسفالت بازیافتی جاده ارستان به نایین به طول ۳۵کیلومتر با هزینه ای افزون بر ۲۱۰میلیارد ریال در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری به پایان برسد.

وی افزود: نصب سامانه های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهرستان نایین با هزینه ای افزون بر ۴۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های شاخص شهرستان در حوزه راهداری است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

روشنايي چهار نقطه از جاده های نائين تا پايان امسال با ۴۰میلیارد ریال

فرماندار نایین ادامه داد: احداث و تکمیل روشنایی راه‌های شهرستان در چهار نقطه گردنه ملااحمد، روبروی روستای نیستانک، روستای علی آباد و شهر بافران با هزینه ای بالغ بر ۴۰میلیارد ریال نیز در حال انجام بوده که امیدواریم این پروژه نیز تا پایان سال مالی جاری به پایان برسد.

۱۰۰کیلومتر روکش آسفالت سرد جاده های روستایی نایین در حال انجام است

وی افزود: با اعتباری حدود ۲۰میلیارد ریال، روکش آسفالت سرد جاده‌های روستایی نایین به طول مجموع ۱۰۰ کیلومتر در مسیرهای سهیل سپرو، چوپانان هفتومان، فیض آباد و بنوید نیز در حال انجام است که پس از بهبود شرایط جوی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

نصرتی با اشاره به ایام روز راهدار تصریح کرد: با وجود کاهش اعتبارات راهداری در سال جاری خوشبختانه اقدامات بسیار موثر و خوبی در حوزه راه‌های شهرستان نایین صورت گرفته که شایسته تقدیر است.