شناسهٔ خبر: 76560 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان عنوان کرد:

هزینه ساخت در طرح اقدام ملی مسکن؛ یک تا ۲.۵ میلیون تومان/ پالایش ثبت‌نامی‌ها تا ۴۵ روز آینده

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هزینه ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن، بر اساس نوع ساخت و مکان اجرای پروژه متفاوت است، گفت: این هزینه بین یک تا ۲.۵ میلیون تومان برای هر متر مربع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگویی تلویزیونی درخصوص هزینه ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: ساختمان‌ها در شهرهای مختلفی ساخته می‌شوند و از نظر ارتفاع و زیربنا شرایط متفاوتی دارند.  هزینه ساخت واحدهای مسکونی در شهرهایی است که واحدها به صورت ۹۹ ساله به گروه‌های کوچک یعنی گروه‌های ۳ تا ۵ نفره واگذار می‌شود، کمتر خواهد بود. پیش‌بینی این است که قیمت تمام شده این واحدها کمی بیش از یک میلیون باشد.

وی افزود: در ساختمان‌هایی که آپارتمانی و بلندتر از ۳ تا ۴ طبقه ساخته می‌شوند، این مبلغ حدود متر مربعی ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان به صورت ناخالص براساس قیمت‌های امروز خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که مردم باید تمام و کمال از همه جزئیات این طرح مطلع باشند و در اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌ها سعی شده این مساله رعایت شود، در خصوص زمان ساخت ساختمان‌ها در این طرح تصریح کرد: این پروژه‌ها در استان‌های مختلف شروع شده و بعضی نیز در شرف شروع است. کار با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال انجام است و عملیات ساخت پیگیری می‌شود که زودتر پروژه‌ها به انجام برسد.

وی ادامه داد: متقاضیان نهایی از بین افرادی که در سایت ثبت‌نام کردند بعد از ۴۰ تا ۴۵ روز آینده، مشخص شده و از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می‌شود. سپس خصوصیات پروژه و جزئیات مالی مشخص و به آنها اعلام می‌شود.  

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درخصوص این‌که آیا به همه ثبت‌نام کنندگان زمین و مسکن اختصاص خواهد یافت، اظهار داشت:‌ قطعا همین‌طور خواهد بود و برای تمام ۲۴۰ هزار نفری که در شهرها ثبت‌نام کرده‌اندند، به اضافه ۲۰ هزار نفر ثبت‌نامی در بافت‌های فرسوده که شرایط متفاوتی دارند، زمین تامین شده و مشکلی بابت تخصیص وجود ندارد. تنها در این مرحله پایش اطلاعات صورت می‌گیرد تا کسانی که واجد شرایط نیستند از لیست خارج و فرصت به واجدین شرایط واحد اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان درخصوص اینکه ثبت نام مجدد در شهرهای جدید تهران از جمله پردیس چه موقع آغاز خواهد شد، گفت:‌ بعد از پالایش ظرفیت‌های خالی، زمان ثبت‌نام جدید مشخص می‌شود و مجددا ثبت نام خواهیم داشت. در تهران هم با خالی شدن ظرفیت مجددا ثبت‌نام انجام می‌گیرد.