شناسهٔ خبر: 76587 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نصب کانکس‌های پیش‌ساخته در کمتر از یک ساعت

افتتاح پروژه‌های روبنایی و مسکن مهر شهر جدید پردیس مشاور حوزه بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در فناوری روز کانکس‌های پیش‌ساخته قابل نصب در کمتر از یک ساعت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی زمانی مشاور حوزه بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی صنعت‌ساخت، گفت: کشور ما بسیار آسیب‌پذیر است و علاوه بر آسیب‌پذیری باعث شده هر از چند گاهی تعداد وسیعی از سکونتگاه‌هایمان مورد آسیب قرار گیرد و آسیب‌ها توسط دستگاه مسئول که بنیاد مسکن است بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز یکی از مولفه‌های مدیریت بازسازی صنعت ساخت است، گفت: ساخت و بازسازی در هر شرایطی فرق دارد در زمان بحران سرعت، مشارکت و هویت بسیار مطرح است و بایستی در زمان محدود بتوان خلاقیت داشت و پاسخگوی نیاز آسیب‌دیدگان بود.

زمانی ادامه داد: هرگونه نوسازی در یک ساختمان باید طبق اصول و قوانینی از پیش تعیین شده، انجام شود. بهتر است پیش از بازسازی ساختمان خود به تمامی اصول و قوانین دقت لازم را داشته باشید. گاهی اگر اصول و قواعد بازسازی ساختمان را رعایت نکنید، مجبور می‌شوید جریمه آن را پرداخت کنید. البته ممکن است در صورت عدم رعایت قوانین بازسازی ساختمان مجبور به تخریب بخش ایجاد شده شوید. جریمه‌های هر مورد از تخلفات ساختمانی با توجه به قوانین تصویب شده متفاوت است.

مشاور حوزه بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فرصت طلایی برای امدادرسانی در زمان وقوع مخاطرات طبیعی مانند زلزله وجود دارد، گفت: باید تدایبر لازم برای استفاده از این فرصت اندیشیده شود.

وی گفت: باید مکان‌های مشخص در شهرهای زلزله خیز به منظور تعبیه کانکس‌های اسکان در نظر گرفته شود تا در صورت وقوع زلزله کسانی که واحد مسکونی خود را از دست می‌دهند بلافاصله به این کانکس‌ها انتقال داده شوند.

زمانی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه شاهد تاخیر در انتقال کانکس به منطقه بودیم، گفت: در فناوری روز کانکس‌های پیش‌ساخته قابل نصب در کمتر از یک ساعت راه‌اندازی می‌شود و از آنجایی که خانه در زمان زلزله باید امن‌ترین مکان باشد امیدواریم به آن مرحله برسیم که ترس از ریزش آوار وجود نداشته باشد.

دومین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت ۸ الی ۱۰ دی ماه سال جاری با حضور صاحبان صنعت صاحبان سرمایه، مسئولان و تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانانی از عراق و سوریه قطر و عمان در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.