شناسهٔ خبر: 76656 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن استان بوشهر عنوان شد؛

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در چهار فاز عالیشهر/ ۳۲۰۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است

شورا مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در چهار فاز این شهر جدید خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر با هدف بررسی وضعیت مشکلات مسکن مهر این استان به ریاست عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار و  آخرین وضعیت مسکن مهر این استان بررسی شد. 

فرزاد رستمی، مدیرکل راه‌وشهرسازی و دبیر شورای تامین مسکن استان در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای تکمیل طرح مسکن مهر این استان پرداخت و با اشاره به عزم دولت برای به ثمر رساندن این طرح گفت: از مجموع ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسکن مهر استان ۳۲هزار و ۳۱۸ واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است و تعداد واحدهای باقی‌مانده نیز که عمده آن‌ها مربوط به شهرستان گناوه و برازجان است در حال تعیین تکلیف هستند.

سهم استان بوشهر از طرح ملی مسکن ۲۴۹۰ واحد

وی سهم استان بوشهر از طرح ملی تولید و عرضه مسکن را دو هزار و ۴۹۰ واحد اعلام و عنوان کرد: این واحدها در دو بخش شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر و شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر ساخته می‌شود که دو هزار و ۳۰۰ واحد از سهمیه شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر به شهر جدید عالیشهر اختصاص دارد. مابقی واحدها نیز مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است که متولی آن بنیاد انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام﴿ره﴾ است. 

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر نیز در بخشی از این جلسه بر سرعت بخشیدن در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر تاکید کرد و گفت: پروژه مسکن مهر در چند شهر زمان‌بر شده است و با توجه به اینکه متقاضیان این پروژه‌ها افراد کم‌بضاعت هستند، باید به سرعت شرایط این افراد را ارتقاء بخشید. 

علی مقاتلی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر نیز در بخشی از این جلسه به گزارش اقدامات انجام‌شده در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن پرداخت و گفت: سهم این شهر جدید از طرح اقدام ملی مسکن دو هزار و ۳۰۰ واحد است که در این راستا عملیات اجرایی ساخت مسکن در فازهای چهار، شش، پنج و هفت شهر جدید عالیشهر آغاز شده است.  

وی از آمادگی این شرکت برای ساخت سهمیه دو هزار و ۳۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن به بهترین شکل خبر داد و در خصوص شهر سیراف نیز عنوان کرد: بر اساس برنامه، چهار هزار و ۸۰۰ واحد از این طرح به شهر سیراف اختصاص یافته است.

 استاندار بوشهر در بخش دیگری از این جلسه بر همکاری همه دستگاه‌های استان به‌منظور تکمیل طرح‌های مسکن مهر این استان تا پایان سال تاکید کرد و افزود: نباید سال ۹۹ هیچ واحد مسکن مهر بلاتکلیفی داشته باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت مسکن برازجان خواستار حل مشکل این طرح در حوزه آب و فاضلاب شد و بیان کرد: برای تعهداتی که باید در این زمینه انجام شود اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی همچنین خواستار انجام تعهدات ملی برای اجرای مسکن ولایت شد و ادامه داد: از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم تعهدات سازمان‌ها و شرکت‌ها را پرداخت کنیم و نیاز است که اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یابد.

گراوند با تاکید بر تعیین‌تکلیف پروژه مسکونی ۳۶ واحدی خورموج، اضافه کرد: به این منظور باید نشستی برگزار، راهکاری برای تکمیل طرح اتخاذ و گرفتاری مردم در این بخش برطرف شود و در دیلم نیز برای تکمیل واحدها اقدام شود.

وی با تاکید بر پیگیری وضعیت ۲۵۰ واحد مسکونی چغادک، بنک و خورموج به سیراف نیز اشاره کرد و افزود: در مورد سیراف نیز ضرورت دارد پیگیری لازم انجام و چهار هزار واحد احداث پس از برطرف شدن دغدغه‌های محیط زیستی ساخته شود تا مردم استقبال مناسب را داشته باشند.

وی با اشاره به فرصت فراهم شده برای تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزود: این دستگاه‌ها، اراضی مازاد خود را اعلام و به اداره کل راه و شهرسازی واگذار کنند تا زمینه ساخت مسکن برای کارکنان دستگاه‌ها فراهم شود.

گراوند با اشاره به هزینه‌های بالای مسکن در بوشهر خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که مسکن مورد نیاز برای اقشار مختلف خصوصاً کارگران و کارکنان فراهم شود و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن دستور داد گزارشی از  اقدامات انجام شده ارائه شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد در خصوص تعیین‌تکلیف اراضی ۱۰۵ هکتاری، جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه‌وشهرسازی و شهرداری بوشهر تشکیل و نتیجه به رئیس شورای تامین مسکن گزارش شود.