شناسهٔ خبر: 76667 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

مترو هشتگرد در هفته جاری افتتاح می‌شود/ هیچ تولیدکننده داخلی بدون سفارش نمانده است/ تولید ریل باس باید بدون وقفه ادامه یابد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد و گفت : این رویداد بیانگر اقدام و عمل وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهری، محمد اسلامی در آیین بهره برداری از ۲۴۳ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز دومین مراسم بهره‌برداری از محصولات ریلی تولید داخل برگزار شد.

وی افزود: این اقدام بیانگر اهتمام ویژه دولت برای تحقق رونق تولید است. ما در این کشور ظرفیت‌های متنوع و قابلیت‌های ارزشمندی داریم و بهره برداری از ۴۵۷ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو بیانگر ارتباط معنا دار بین شرکت راه آهن، شرکت های بهره‌بردار و تولید‌کننده است. امروز هیچ شرکتی تولید‌کننده‌ای بدون سفارش نمانده است.

اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه واگن پارس ۳۴۴ دستگاه انواع واگن برای بهره‌برداری تولید کرده است، طی ۲۰ سال اخیر یک رکورد محسوب می شود

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از وزارت نفت به خاطر حمایت از تولید داخل با پرداخت از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید تشکر و ابراز امیدواری کرد پرداخت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه نسبت به قبل سرعت بگیرد.

اسلامی نکته حائز اهمیت برای توسعه حمل‌و‌نقل حومه‌ای را تولید ریل باس عنوان کرد و گفت: تولید ریل باس باید بدون وقفه ادامه یافته تا هرچه بیشتر جابجایی مسافر از جاده به ریل اجرایی شود.

اسلامی در ادامه از از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد و گفت: افتتاح مترو هشتگرد مصداق اقدام و عملکرد وزارت راه و شهرسازی است. در نظر داریم با نوسازی ناوگان مردم را در سفرهای ریلی همراهی کنیم.