شناسهٔ خبر: 76793 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی

ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی اردبیل افتتاح شد/ افزایش ۴ برابری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه اردبیل

فرودگاه اردبیل رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل چندین پروژه ملی و استانی از جمله ترمینال جدید فرودگاه بین المللی این استان را افتتاح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز همزمان با سفر حسن روحانی ریاست جمهوری و با حضور  محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی ترمینال جدید فرودگاه بین المللی اردبیل افتتاح شد.

 ترمینال جدید در مساحت ۸۱۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث شده که گنجایش پذیرش همزمان سه پروار را داراست. این ترمینال که از آن با نام ترمینال شماره یک یاد می‌شود، همزمان برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افتتاح ترمینال شماره یک، ظرفیت اعزام و پذیرش فرودگاه اردبیل چهار برابر شده و از ۵۲۰ هزار نفر در سال، به ۲ میلیون و ۸۰ هزار نفر در سال ارتقا یافت.

در این سفر همچنین پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل به افتتاح رسید. فاز اول از پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل، از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است. بهسازی سطوح پروازی علاوه بر افزایش سطح ایمنی پروازها، کاهش تاخیر و ابطال پرواز در فرودگاه اردبیل را در پی خواهد داشت.

پروژه دیگری که در جریان این سفر به افتتاح رسید، نوسازی و افزایش بنای پاویون فرودگاه اردبیل بود که به اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است. بنابراین ارزش مجموع پروژه‌های افتتاح شده در این فرودگاه، ۹۱۰ میلیارد ریال است.

از سوی دیگر، همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل، عملیات خرید و نصب دستگاه کمک ناوبری ILS CAT II در فرودگاه اردبیل آغاز شد. اعتبار این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال است و کاهش تاخیر و ابطال پرواز در اثر شرایط نامساعد آب و هوایی را به دنبال خواهد داشت.

افتتاح ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه در استان اردبیل

وزیر راه و شهرسازی بعد از  افتتاح این پروژه، از پروژه‌های احداث باند دوم اردبیل  - مشکین شهر و رضی – امیر کندی، بازدید خواهد کرد. اسلامی همچنین در سفر به اردبیل طرح اقدام ملی مسکن در شهرک اندیشه این شهر را کلنگ زنی خواهد کرد.

علاوه بر این، افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری، کلنگ‌زنی هتل چهار ستاره نمین و حضور در شورای اداری استان از دیگر برنامه های این سفر به شمار می‌آید.

همچنین طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل علاوه بر موارد ذکر شده چند پروژه کلی دیگر از جمله بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی پارس آباد، سایت رادار هواشناسی و ۱۰۱ کیلومتر انواع راه‌های بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است هزینه مجموع این پروژه های ملی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با حضور رییس جمهور و وزیر راه وشهرسازی افتتاح خواهند شد.