شناسهٔ خبر: 76807 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز عملیات عمرانی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان اردبیل/ ۵۱ کیلومتر بزرگراه به شبکه حمل‌و‌نقل استان افزوده شد

پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل از آغاز عملیات عمرانی ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و شهرسازی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به منظور افتتاح چند پروژه ملی و استانی به همراه رییس‌جمهوری صبح امروز، چهارشنبه یازدهم دی‌ماه به استان اردبیل سفر کرده است، در آیین افتتاح پروژه جاده‌ای رضی-امیرکندی با اشاره به اهمیت این محور جاده‌ای گفت: همزمان با سفر ریاست‌جمهوری، تعدادی پروژه ملی و استانی در حوزه راه و شهرسازی، بهره‌برداری و عملیات اجرایی تعداد دیگری آغاز شد.

وی افزود: در این پروژه‌ها تاکنون حدود ۴۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است و هزینه دیگر پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی که در این استان آغاز می‌شود، حدود هزار میلیارد تومان خواهد بود.

اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدامات در پروژه‌های مدنظر به ارتقاء کیفیت و ظرفیت راه‌های استان اردبیل خواهد انجامید، تصریح کرد: در محورهایی که امروز بهره‌برداری شد حدود ۱۰۱ کیلومتر کار راهسازی انجام شده است که این میزان ۵۱ کیلومتر به شبکه بزرگراهی استان اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: هفت کیلومتر از این ۵۱ کیلومتر مربوط به محور رضی-امیرکندی و ۴۴ کیلومتر نیز احداث باند دوم است. بدین ترتیب تعدادی از نقاط پرحاثه و یکی از دغدغه‌های مهم مردم این استان برطرف شده است. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ترمینال بین المللی فرودگاه اردبیل که ظهر امروز با حضور رییس جمهوری افتتاح شد، عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های افتتاحی در جریان سفر رییس جمهور در حوزه راه و شهرسازی، پروژه ترمینال بین المللی فرودگاه اردبیل بود که با افتتاح آن ظرفیت فعلی ۵۰۰ هزار نفری آن به دو میلیون مسافر افزایش پیدا می‌کند. 

وی عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که در جریان این سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد، ایجاد سایت رادار هواشناسی، تجهیز فرودگاه اردبیل و بهسازی سطوح پروازی آن از جمله تکمیل باند پرواز این فرودگاه خواهد بود.

اسلامی با اشاره به خاتمه مسکن مهر استان اردبیل و آغاز طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان گفت: در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت ۵۴۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل راه آهن میانه - اردبیل به طول ١٧۵ کیلومتر است. 

وی افزود: در این پروژه ٢٣ کیلومتر تونل و حدود ٨ کیلومتر پل وجود دارد که در اعماق دره ها احداث می شود و ١٠ شرکت درجه یک در آن مشغول به کار هستند. امیدواریم با جذب ١۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای این خط ریلی بتوانیم آن را ظرف ٣۶ ماه آینده به اتمام برسانیم. 

اسلامی تصریح کرد: انتخاب پیمانکار برای عملیات روسازی این پروژه راهبردی  در شرف انجام است و از ماه آینده عملیات نصب ریل از اردبیل شروع می شود. 

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان اردبیل برای وزارت راه و شهرسازی اولویت داشته است. قصد بر این است که با ارتقا کیفیت راه‌ها، این مسیر به کریدور ترانزیتی تبدیل شود. 

وی افزود: در مسیر گرمی-بیله سوار  نیاز به توسعه راه‌ها وجود دارد. این مساله نیاز به مطالعه دارد تا به محض تکمیل، اسناد مناقصه منتشر و با انتخاب پیمانکار این مسیر کریدوری تکمیل شود.