شناسهٔ خبر: 76820 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

یک روز پس از افتتاح انجام شد

آغاز به کار رسمی مترو هشتگرد/ قطار برقی مسافرگیری کرد

مسافرگیری مترو هشتگرد متروی شهر جدید هشتگرد امروز پس از انجام مسافرگیری به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پس از افتتاح متروی شهر جدید هشتگرد به گلشهر کرج که روز گذشته با حضور رییس‌جمهور انجام شد، قطار این خط از امروز، چهارشنبه یازدهم دی‌ماه به‌صورت رسمی مسافرگیری و فعالیت خود را آغاز کرد.

این قطار امروز پس از مسافرگیری از ایستگاه گلشهر کرج به ایستگاه شهر جدید هشتگرد وارد شد و این مسییر را بازگشت. بر اساس گفته‌های مسوولان شرکت عمران شهرهای جدید رفته رفته تعداد حرکت این قطار افزایش خواهد یافت.

در اولین روز از آغاز به کار رسمی متروی شهرجدید هشتگرد به گلشهر کرج، مسئولان شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، فرماندار ساوجبلاغ و دیگر مسئولان محلی نیز در کنار مردم حضور یافتند و در این خط سفر رفت و برگشت انجام دادند.

عملیات اجرایی این خط برقی از سال ۸۷ آغاز شد و بر اساس اعلام طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است. با راه‌اندازی این قطار شهری، روزانه بیش از ۶۰ هزار مسافر از این طریق جا‌به‌جا می‌شوند. 

به گفته طاهرخانی، پروژه مترو هشتگرد، ۲۵/۸ کیلومتر طول دارد که ۴/۸ کیلومتر آن به شکل تونل و زیرسطحی و ۲۱ کیلومتر به صورت رو سطحی ساخته شده است و توانایی جابه‌جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر را دارد و می‌تواند ۲۵۰ هزار سفر را از جاده به ریل منتقل کند که عددی بزرگ و قابل‌توجهی است که به کاهش ترافیک و کاستن از آلودگی هوا کمک شایانی می‌کند. محوطه  ایستگاه متروی هشتگرد ۲۲ هزار مترمربع است که بزرگترین ایستگاه مترو روسطحی کشور به‌شمار می‌رود و می‌تواند کارکرد منطقه‌ای داشته باشد. این خط مترو به ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت غرب  استان البرز خدمت‌رسانی کند و باعث توسعه این منطقه شود.