شناسهٔ خبر: 76832 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

سهم حمل‌و‌نقل از تولید ناخالص ملی ۹ درصد است/ خسارات سوانح جاده‌ای معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی

بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیا اینکه «سهم خدمات حمل‌ونقل از تولید ناخالص ملی حدود ۹ درصد و در مقابل هزینه خسارات سوانح رانندگی بیش از هفت درصد تولید ناخالص ملی است» تصریح کرد: تلاش برای کاهش سوانح جاده‌ای حرکت در مسیر سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید دوم خود طی دو ماه گذشته از استان لرستان، اظهار داشت: این ماموریت امروز به همراه رئیس اورژانس کشور ، نمایندگان معاونت حمل‌ونقل و معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با هدف بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و شرکت در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه‌ها و پیش‌جلسه اقتصاد مقاوتی استان انجام شد.

وی در جلسه مشترک کمیسیون ایمنی راه‌ها که با حضور استاندار لرستان و معاون عمرانی وی، رئیس اورژانس کشور، نمایندگان معاونت حمل‌ونقل و معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و کلیه اعضای کمیسیون ایمنی راههای استان برگزار شد، بیان داشت: «خسارات ناشی از سوانح جاده‌ای بیش از ۷ درصد تولید ناخالص ملی و سهم خدمات حمل‌ونقل از تولید ناخالص ملی حدود ۹ درصد است». 

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: هرچقدر برای ارتقاء ایمنی جاده‌ای تلاش کنیم در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم.

باقری با اشاره به بازدید از پروژه‌های در دست ساخت شهر خرم‌آباد از جمله زیرگذر فیروزآباد، آزادراه اراک-خرم‌آباد، کمبرند جنوبی خرم‌آباد، آزادراه خرم‌آباد-پل زال و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهر، گفت: در این بازدید‌ها که با حضور رئیس اورژانس کشور انجام شد، اهمیت موضوع امدادرسانی سریع با هدف کاهش تلفات پس از وقوع سوانح در دستور کار قرار گرفت.