شناسهٔ خبر: 7692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

براي نخستین بار در مقياس وسيع در استان البرز انجام شد

آسفالت پليمري محور كرج - هشتگرد

آسفالت مدير ساخت و توسعه راه هاي استان البرز از اجرای عملیات آسفالت پلیمری برای نخستین بار در مقیاس وسیع در محور کرج - هشتگرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان البرز، افشين پيرنون ضمن بازديد از مراحل توليد و اجراي آسفالت پليمري كه در محور قديم كرج -هشتگرد در حال انجام است گفت: اين عمليات در قالب پروژه بهسازي و روكش آسفالت بزرگراه كرج – هشتگرد - آبيك به طول ۲۰ كيلومتر با اعتباري بالغ بر ۱۶۰ ميليارد ريال در حال انجام است .

پیرنون با بیان این که آسفالت بكار رفته در اين پروژه از نوع آسفالت با قير اصلاح شده و پليمر SBS است گفت : اين آسفالت پليمري با گرانولهاي SBS پيش فرآوري شده در حال انجام بوده وبر اساس نتايج آزمايشات انجام شده ، عملكرد آن در برخي فاكتورهاي مقاومتي مؤثر بيش از چهار برابر افزايش داشته كه در نهايت انتظار مي رود عمر مفيد آن به دو برابر ارتقاء يابد .

وي افزود: اين براي نخستين بار در راههاي كشور است كه آسفالت با قير اصلاح شده با استفاده از گرانولهاي پليمر در اين مقياس به اجرا در آمده است.

پيرنون در ادامه درباره روكش سراسري محور كرج - چالوس نيز گفت: با توجه به موقعيت استراتژيك محور كرج - چالوس كه راه ارتباطي شمال كشور به پايتخت را برقرار مي كند و با در نظر گرفتن وضعيت خاص ترافيكي مسير ، عمليات سراسري روكش آسفالت در اين محور از تابستان سال جاري آغاز خواهد شد .

اين مقام مسئول همچنین بیان كرد:  آسفالت بكار رفته در اين محور از نوع مسلح شده با الياف بوده كه بر اساس نتايج آزمايشات انجام شده در تمامي عملكردها افزايشي چشمگير تا پنج برابر مقاومت آسفالت معمولي را داراست.  

در خبری دیگر حسين رحمت پور رئيس روابط عمومي اداره راه و شهرسازی البرز از ديدار اعضاي شوراي شهر و شهردار كمالشهر با مدیر كل راه وشهرسازي استان خبر داده و گفت:مديريت شهرسازي و معماري اداره كل در بحث تصويب طرح هاي تفصيلي به صورت كاملا قانوني و كارشناسي طرح هاي جامع استان را با مسئولان شهرداری مورد بررسي قرار مي دهند .

 طرح جامع شهر كمالشهر در كميسيون ماده  ۵ استان تصويب ودر شُرف ابلاغ است .

نظر شما