شناسهٔ خبر: 76963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اعلام كرد

عدم افزایش کرایه در حمل ونقل کالا و مسافر استان اردبیل/ برخورد با متخلفان

کامیون معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از عدم افزایش نرخ کرایه ها در بخش حمل ونقل کالا و مسافر دراستان اردبیل خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اربیل، رضا شیرین زاده در بازدید از پایانه مسافری شهرستان خلخال با بیان اینکه در بخش حمل و نقل کالا نرخ کرایه‌ها براساس تن کیلومتر تعریف شده و در سال‌های گذشته کرایه‌ها متناسب با نرخ تورم تعیین شده است، افزود: در این بخش هیچگونه افزایش کرایه نخواهیم داشت و کرایه کالاهای استان همان کرایه‌های قبلی خواهد بود لذا شرکت ها ورانندگان مکلف هستند قوانین را در این حوزه رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حمل و نقل مسافر نیز هر ساله افزایش نرخ‌ها از طریق کانون انجمن‌های صنفی مسافربری کشور تعیین و به شرکت‌های حمل و نقل مسافر اعلام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه افزایش کرایه در بخش حمل و نقل مسافر نیز نخواهیم داشت و براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور هیچ دستگاه و موسسه‌ای اجازه افزایش نرخ کالا را بدون مجوز تنظیم بازار در استان نخواهد داشت.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هرگونه افزایش کرایه در بخش حمل و نقل کالا و مسافر در استان را کاملا غیر‌قانونی عنوان کرد و اظهار داشت: با متخلفان این حوزه از طریق این اداره کل و تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی به شدت برخورد خواهد شد.

شیرین زاده از مردم و مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه شکایت خود را به دفاتر نمایندگی این اداره کل، پایانه بار شهرک حمل و نقل و دفاتر نمایندگی در ترمینال اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود. افراد مطمئن باشند که با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود.