شناسهٔ خبر: 7708 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس-۹

بازدید آخوندی از ۱۴ پروژه راهسازی جنوب استان فارس

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس وزیر راه و شهرسازی از ۱۴ پروژه راهسازی جنوب استان فارس بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن پروژه‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز (چهارشنبه ۶ خرداد) در جریان سفر خود به جنوب استان فارس از ۱۴ پروژه‌ راه‌سازی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان دیدن کرد. در این بازدید ۲۵ کیلیومتر از محور لامرد - دو راهی آبکنه به طول ۸۰ کیلومتر که به اتمام رسیده است به بهره برداری رسید. اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۲۲۵ میلیارد ریال بود.

پروژه تبدیل راه فرعی محور لار - لامرد به راه اصلی به طول ۴۸ کیلومتر از دیگر طرح‌های بازدیدی وزیر راه و شهرسازی بود. هم اکنون پیشرفت کل این پروژه ۱۵درصد و ۸۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

بر اساس این گزارش، احداث باند دوم محور لار- گراش- اوض به طول ۴۵ کیلومتر نیز مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت. تاکنون عملیات اجرایی باند دوم لار-گراش به طول ۸ کیلومتر به پایان رسیده است٬ کل این پروژه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اعتبار هزینه شده ۳۱۵ میلیارد ریال بوده است.

بازدید عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر از راه فرعی چک‌ چک از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفر به جنوب استان فارس بود. کل طول پروژه ۳۵ کیلومتر است که تاکنون ۹۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

همچنین عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور لار - بستک به طول ۴۰کیلومتر دیگر پروژه بازدیدی وزیر راه و شهرسازی بود که  تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۱۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

۳۵ کیلومتر از راه های روستایی منطقه جنوب استان فارس نیز که با اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال احداث و بهسازی شد٬ ۴۵ نقطه پرحادثه استحفاظی جنوب فارس که با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال بهسازی شد٬ روکش آسفالت راه های فرعی، اصلی و روستایی حوزه استحفاظی به طول ۲۷۲ کیلومتر که با اعتبار ۳۹۷ هزار میلیون ریال انجام شد٬ احداث باند دوم جهرم- لار - بندرعباس به طول ۱۸۵ کیلومتر، عملیات اجرایی قطعه یک لار- جهرم به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۳۷۰ میلیارد ریال، تبدیل به راه اصلی محور مهر- گله دار- دارالمیزان به طول ۶۵ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۷۲۰ میلیارد ریال، بهسازی و نوسازی محور لامرد - خنج - علامرودشت - گله دار به طول ۱۸۳ کیلومتر، عملیات اجرایی احداث تونل به طول ۲۶۵۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و اعتبار هزینه شده ۲۱۰ میلیارد ریال و بهسازی و روکش ۴۵ کیلومتر از محور خنج- پل اسلام‌آباد به طول ۶۸ کیلومتر با اعتبار هزینه شده ۲۹۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های راهسازی این منطقه بود که وزیر راه و شهرسازی از آنها دیدن کرد./

نظر شما