شناسهٔ خبر: 77136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

طرح ساماندهی تقاطع شهرستان شوش اجرایی می شود

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اجرایی شدن طرح ساماندهی تقاطع شهرستان شوش خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی‌نیا در جلسه کمیسیون ایمنی راه های خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: طرح ساماندهی تقاطع شهرستان شوش در جلسه قبلی این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت زیرا پس از دوسال تخریب روگذر این تقاطع و تلاقی آن با بزرگ راه شوش- دزفول، شاهد بروز تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت بیش از  ۴۰ هزار تردد خودرو در محور اندیمشک-شوش-اهواز انجام می شود، افزود: طرح ساماندهی تقاطع شهرستان شوش به صورت میان‌مدت با الزام رعایت نکات ایمنی اجرایی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نصب دوربین های ثبت تخلف در محورهای استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا دو سال پیش استان خوزستان از ۱۲ دوربین ثبت تخلف بهره مند بود اما با برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، این تعداد تا پایان سال جاری به ۹۴ دوربین خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۷۳ دوربین ثبت تخلف آماده بهره برداری هستند، افزود: مابقی دوربین‌ها نیز بلافاصله پس از رفع مشکل تأمین برق مورد نیاز و فیبر نوری، وارد مدار خواهند شد.

بهرامی‌نیا در خصوص تصادف های صورت گرفته در محور اهواز-اندیمشک به دلیل دسترسی های محلی ایجاد شده در این محور بیان کرد: متاسفانه علی رغم انجام اقداماتی همچون گودبرداری، نصب نیوجرسی و گاردریل شاهد بازگشایی این دوربرگردان ها توسط اهالی منطقه هستیم که باعث پر تصادف شدن این محور شده است اما این امر موجب نخواهد شد که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از اقدامات خود برای کاهش تصادف در محور یاد شده بکاهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همچنین در این جلسه لکه گیری محور اهواز-خرمشهر «جاده امام صادق (ع)» را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: سال گذشته برای لکه گیری این جاده ۱۰۰ کیلومتری ۶ میلیارد تومان اختصاص داده شد و امسال نیز یک پروژه ۶ میلیارد تومانی تعریف شده که ۱۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد و پیمانکار در این محور مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب دیدگی این جاده پیشنهاد می شود از اعتبارات استانی برای ترمیم و بهسازی آن استفاده شود.

بهرامی‌نیا در خصوص ایمن سازی جاده های اختصاصی اذعان کرد: بیش از ۹۰ درصد جاده های اختصاصی نفت، نیشکر و فولاد توسط همین شرکت‌ها مورد استفاده قرار می گیرد از این رو این شرکت ها برای ایمن سازی اعتباری را به جاده های اختصاصی خود تخصیص دهند اما در جاده های اختصاصی که استفاده عموم مردم از جاده بیش از شرکت های یاد شده است، به طور حتم کار لکه گیری و ایمن سازی را انجام خواهیم داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی جاده ها استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: فعالیت این جمعیت که از یک سال گذشته فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده در زمینه فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات انجام شده توسط این سازمان مردم نهاد، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کار آموزش و فرهنگ سازی برای کاربران آسیب پذیر همچون موتورسواران، عابران پیاده و حتی وانت سواران را انجام می دهد و انتظار می رود سایر دستگاه های اجرایی با توجه به وظایفی که دارند در زمینه فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی گام بردارند.