شناسهٔ خبر: 77237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان:

تکمیل بزرگراه‌های در دست احداث کردستان ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه در سطح استان ۳۰۰کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است عنوان کرد : برای تکمیل و اتمام پروژه های بزرگراهی کردستان ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی اظهار کرد: طول بزرگراه های استان کردستان در سال ۹۵، ۱۸۰ کیلومتر بوده که با انجام اقدامات و اجرای پروژه‌های متعدد در سطح استان این میزان به ۳۲۰ کیلومتر رسیده است.

محمودی ادامه داد: هم اکنون نیز ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت داریم که برای به بهره برداری رساندن آنها، ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار و منابع مالی لازم است.

وی خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت راه‌های استان در بخش های بزرگراهی ، اصلی و روستایی از جمله اولویت های هدف گذاری شده است که تمامی عوامل از جمله کارشناسان ، مدیران ، پیمانکاران و مشاوران حوزه راهسازی در سطح استان با جدیت تلاش می کنند که این مهم تحقق پیدا کند.

محمودی افزود: از جمله پروژه‌‌های مهم راهسازی در استان می‌توان به پروژه‌های سنندج – مریوان، بیجار – زنجان، بیجار – همدان گردنه صلوات آباد، سقز – بانه‌، سقز – مریوان، بانه – مریوان، کامیاران – مریوان و کرمانشاه – میاندوآب اشاره کرد.