شناسهٔ خبر: 77253 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خبر داد

جابه‌جایی ۴ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری

سيل مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از موافقیت با جا‌به‌جایی و یا در جاسازی ۴ روستای در معرض خطر رانش زمین این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سهراب رییسی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری، گفت: در جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان‌سنجی، با جا به جایی یا در جاسازی روستاهای خویه، دره شیخ‌عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد.

به گفته وی، در این جلسه مقرر شد مراتب تصویب جابه جایی یا در جاسازی آبادی‌های یادشده در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان، برای اقدامات بعدی پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود ۱۸۰ روستای در معرض خطر در این استان گفت: از ۲ سال گذشته تاکنون ۸۵ روستا در ۵۵ نقطه جا به جا، تجمیع، اسکان و عملیات جا به جایی و یا در جاسازی شد و این امور برای ۴۷ روستای در معرض خطر در حال پیگیری است.

رییسی افزود: از مجموع ۴۷ روستا تاکنون تامین اعتبار برای درجاسازی و مقاوم سازی ۷روستا در کمیته امور زیربنایی تصویب شده است که ۳ روستا جابه جا و ۴ روستای دیگر در مرحله بررسی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد انقلاب اسلامی  چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای جا به جایی ۴۰ روستای باقیمانده از مصوبات سفر  رییس سازمان برنامه و بودجه به استان، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استان چهارمحال و بختیاری دارای ۹۴۷ هزار نفر جمعیت در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی است که از این جمعیت ۶۰ درصد شهری و ۴۰ درصد روستایی است.