شناسهٔ خبر: 77321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اعلام کرد

برف‌روبی بیش از ۹۰۰۰ کیلومتر از محورها

برفروبي روستايي سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارش های سنگین برف در سه روز اول هفته بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان برفروبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، اسدالله جلال زاده گفت: در پی بارش های سنگین برف سه روز اول هفته بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان برفروبی شده است.

مصرف بيش از ۴۵۰۰تن شن و نمك در راه‌هاي استان

جلال زاده ادامه داد: براي باز نگاه داشتن محور ها تا کنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۴۵۷۳تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر ۹۶۱۰ کیلومتر-باند راه ‌های استان اقدام نموده اند.

كمك راهداران به ۱۰۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف

وی ادامه داد: طی سه روز اخیر نیروهای راهداری به ۱۰۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند و به ۸۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است.

بازگشایی بیش از ۳۰۰ محور روستایی استان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح دیروز با کمک دهیاران در شهرستان های مختلف انجام می گیرد و تا‌کنون بیش از ۳۰۰ محور روستایی بازگشایی و کلیه راهداران در قالب اکیپ های عملیاتی به صورت شبانه روزی در حال انجام عملیات برفروبی جهت تردد ایمن در سایر محورهای روستایی هستند.

جلال زاده گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد: با توجه به برودت هوا در برخی محور های روستایی جهت تردد ایمن تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.