شناسهٔ خبر: 77397 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد

دید افقی در فرودگاه ارومیه به ۶۰۰ متر کاهش یافت

 فرودگاه ارومیه مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود مشکل دید افقی در فرودگاه ارومیه گفت: در حال حاضر دید افقی در باند فرود به ۶۰۰ متر کاهش یافته که همین امر عاملی برای تاخیر پروازهای ورودی و خروجی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدعلی نائل قراملکی گفت: کاهش دید افقی منجر شده پرواز ایران‌ایر از مقصد تهران به ارومیه با تاخیر انجام شود و به تبع تاخیر در پروازهای ورودی به فرودگاه ارومیه، پروازهای خروجی نیز با تاخیر همراه خواهد بود.با تلاش نیروهای خدماتی در فرودگاه، پرواز هواپیمایی آتا از ارومیه به مقصد تهران در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، شنبه طبق برنامه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد:با توجه به بارش‌های اخیر و تداوم آن، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پرواز پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

«قراملکی»، بیان کرد: شماره تماس‌های ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۲۷۷۷۷۶۶ - ۰۴۴ پاسخگوی مسافران است و آنها می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه و یا تاخیرهای احتمالی اطلاع یابند. امروز در مجموع پنج پرواز ورودی و پنج پرواز خروجی از فرودگاه ارومیه وجود دارد.

او با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه بدون مشکل انجام شده است، تاکید کرد: از زمان اعلام پیش‌بینی بارش برف تمام تدابیر لازم اندیشیده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، پروازهای فرودگاه ارومیه روز دوشنبه هفته گذشته نیز به علت بارش برف و کاهش دید افقی لغو یا با تاخیر انجام شده‌بود.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

گفتنی است روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.