شناسهٔ خبر: 77432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

تکمیل پروژه چهارخطه کردن محور آوج به رزن مطالبه مردم

\\Dfs2012\rep\EFTEKHARI\IMG_0462.JPG مدیر کل راه و شهرسازی در سفر به شهرستان آوج و بازدید از طرح‌‌ها گفت: چهارخطه کردن محور آوج به رزن از مهمترین مطالبات شهرستان در حوزه راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک قدم در بازدید از شهرستان آوج که به همراه شهرداران و روسای اسلامی شهرهای آوج و آبگرم و همچنین نماینده فرمانداری انجام شد، عنوان کرد: برای ساماندهی به موضوع ورودی شهر و چهارخطه کردن محور آوج به رزن، با توجه به وضعیت اعتبارات باید موارد را اولویت بندی کرده و بر اساس اهمیت کار را پیش برد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر بخش باقی مانده پروژه تاکستان رزن است، افزود: 80 کیلومتر از این مسیر تعریض و بهسازی شده و تنها حدود 9 کیلومتر آن باقی مانده که البته از سخت­‌ترین بخش­‌ها نیز هست که با وجود پیگیری­‌های انجام شده هنوز اعتبار کافی برای انجام آن محقق نشده است.

مبارک­‌قدم گفت: برای حل این موضوع باید از همه منابع موجود از جمله اعتبارات شهرستان و استان، راهداری، راه و شهرسازی و اعتبارات ملی کمک گرفت تا دست کم با تامین بخشی از اعتبار پروژه عملیات را آغاز کرده و در پی آن موضوع را پیش برد.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به کمبود زمین و مسکن در شهرستان آوج گفت: باید ظرفیت­‌های موجود در بخش اراضی را مورد بررسی قرار داده و در مرحله بعدی با توجه به نیاز واقعی سهمیه‌‌ای هم برای شهرستان آوج در نظر گرفت تا مشمول طرح اقدام ملی مسکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی در بازدید بخشی از آثار گردشگری شهرستان گفت: آوج و آبگرم ظرفیت­‌های قابل توجهی برای توسعه گردشگری دارند که در صورت مشارکت دستگاه­‌های متولی می­‌تواند بستری برای رشد و توسعه شهرستان در همه بخش­‌ها باشد.

مبارک‌قدم افزود: پس از انتقال اسناد از سوی منابع طبیعی در بخش اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی، این سازمان می­‌تواند اراضی مورد نیاز شهرداری را جهت اجرای طرح های توسعه شهری و گردشگری طبق قانون و با توجه به اسناد بالادستی قرار دهد.