شناسهٔ خبر: 77462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم تشریح کرد

راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک/ رهگیری نامه‌ها از راه دور

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در اين اداره کل ميز خدمت الکترونیکی با هدف کاهش مراجعات حضوري ارباب رجوعان راه ‌اندازي شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مهدی رحیمی راد با بیان این که تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از اولویت های مهم این اداره کل است، اظهار داشت: سامانه تکریم ارباب رجوع با عنوان «میز خدمت الکترونیک» با هدف دسترسی آسان راه اندازی شده است.

وی افزود: تسهیل خدمات‌رسانی، تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت‌‌مندی مردم و افزایش میزان اعتماد آنها به دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اهداف راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی است.

رحیمی‌راد گفت: برهمین مبنا، پیگیری‌‌های لازم برای الکترونیکی کردن تمام خدمات در قالب میز خدمت الکترونیکی برای سهولت در پیگیری درخواست‌ها و مشکلات مردم در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان این که با میز خدمت الکترونیک شاهد تسریع در زمان رسیدگی به درخواست ها خواهیم بود خاطر نشان کرد: کاهش چرخه زمان رسیدگی و انجام درخواست‌ها از نخستین مراجعه به میز خدمت، مدیریت و ارائه خدمات غیرحضوری، سهولت دسترسی، رسیدگی به شکایات در اسرع وقت و چابک سازی سیستم به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به ارباب رجوع از دیگر مزایای راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی به شمار می‌رود.

رحیمی راد با اشاره به اينکه سامانه خدمات الکترونيک اداره کل راه و شهرسازی استان قم يک سامانه تحت وب بوده که جهت ارائه خدمات غيرحضوري به ارباب رجوع طراحي شده است بيان کرد: تحت وب بودن سامانه اين امکان را فراهم مي کند که مراجعین از هر مکان و هر زمان و از هر سيستم عاملي بتوانند وارد سامانه شوند و درخواست خود را ثبت، يا وضعيت درخواست ثبت شده ي قبلي خود را رهگيري کنند.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در این سامانه توضیح داد: دسترسی و ارتباط مستقیم با معاونت های اداره کل به صورت جداگانه، سامانه شهراه، خدمات مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن، گزارش شهروندی، ثبت درخواست ملاقات با مدیرکل، فرم نظرسنجی، ارائه انتقادات و پیشنهادها، طرح تکریم ارباب رجوع، امور مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان، پیگیری مکاتبات اداری، رفع مشکلات حوزه راه، طرح شکایت، دسترسی آزاد به اطلاعات و... از این دست خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیک اداره کل راه و شهرسازی استان قم است.

رحیمی راد با بیان این یکی از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی، پیگیری مکاتبات اداری است، توضیح داد: برای تمامی مکاتبات اداری در دبیرخانه این اداره کل، کد رهگیری صادر و ثبت خواهد شد که مراجعین از راه دور و از طریق فضای وب و به صورت برخط، می توانند گردش مکاتبات خود را مشاهده نمایند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: شهروندان می توانند برای دسترسی به میز خدمت الکترونیکی، به پورتال این اداره کل به نشانی http://qom.mrud.ir  و لینک میز خدمت الکترونیکی مراجعه و خدمات خود را دریافت کنند.