شناسهٔ خبر: 77547 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی خبر داد

احداث ۴۰ درصد مسکن محرومان خراسان‌جنوبی

مسکن محرومان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اختصاص سهمیه پنج هزار واحد مسکن محرومان به بنیاد مسکن استان تاکنون ۴۰ درصد این واحدها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی در حاشیه سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به خوسف افزود: از پنج هزار قرارداد بسته شده تاکنون چهار هزار و ۸۹۰ واحد عملیات پی‌کنی و سه هزار و ۸۳۸ واحد در حال دیوار چینی است.

وی گفت: همچنین از این واحدها سه هزار و ۲۳۲ واحد در حال اجرای سقف و ۲ هزار و ۵۴۸ واحد در حال سفت کاری است.

وی یادآور شد: شهرستان خوسف ۴۰۰ سهمیه مسکن محرومان دارد که تاکنون ۲۰۰ واحد به مرحله سفت کاری رسیده، ۱۰۰ مدرسه نازک‌کاری و بقیه در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲ واحد مسکن محرومان در روستای تقاب خوسف در حال ساخت است تصریح کرد: مراحل ساخت مسکن محرومان در شهرستان خوسف عقب‌تر از سایر شهرستان‌ها است که باید برنامه جبرانی اجرا شود تا ۹۰ درصد این واحدها تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: مسکن محرومان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دارد.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است. فاز اول ساخت مسکن نیازمندان در استان خراسان جنوبی شامل ۲ هزار واحد مسکن روستایی دی ماه امسال با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در این استان به بهره‌برداری رسید. ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان اوایل امسال در خراسان جنوبی آغاز شد که سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هر کدام پنج هزار واحد مسکونی است.