شناسهٔ خبر: 77549 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد

بازنگری طرح هادی ۲۴۹ روستای زنجان/طرح ۱۹۵ روستای استان نیازمند بازنگری

مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: طرح هادی با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم در ۲۴۹ روستای استان زنجان مورد بازنگری قرار گرفته و طرح‌های ۱۹۵ روستای استان نیز نیازمند بازنگری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در این خصوص گفت: طرح های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند، باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد که همه ساله بازنگری این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار می گیرد.  

سجاد صنعتی منفرد، هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی ذکر کرد.

این مسؤول ادامه داد: هدف دیگر اجرای این طرح‌ ها بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌رو سازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.  

صنعتی منفرد، با اشاره به اینکه، از ابتدای تهیه طرح‌های هادی درسطح استان این طرح در ۲۱۵ روستای زنجان مورد بازنگری قرار گرفته است، اظهار کرد: بازنگری این طرح، پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی یادآوری کرد: پیشنهادهای طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل و تایید شوند.

صنعتی منفرد افزود: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان دارد.   

این مسؤول با اشاره به اینکه میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۴۵ درصد و در زنجان ۵۸.۳ درصد است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد عملکرد استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هادی روستایی و احداث و ساخت و سازهای جدید، خانه های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی و غیره چهره روستاها متحول شده و  موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.