شناسهٔ خبر: 77558 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار با رییس‌جمهور اوکراین:

اسلامی پیام تسلیت رییس‌جمهور کشورمان را به رییس جمهور اوکراین تقدیم کرد/ قدردانی مقامات اوکراینی از همکاری ایران/ تاکید بر ادامه روند بررسی‌ها به‌صورت مشترک و شفاف

دیدار وزیر راه و شهرسازی با رییس‌جمهور اوکراین وزیر راه و شهرسازی یا اشاره به اینکه در دیدار با رییس‌جمهور اوکراین، پیام تسلیت رییس‌جمهور کشورمان به وی تقدیم شد، گفت: در این دیدار بر پیگیری روند بررسی‌های به صورت مشترک و شفاف تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که روز دوشنبه ۳۰ دی‌ماه به‌منظور دیدار با مقامات اوکراینی به کیف سفر کرده است، با اشاره به این‌که در این سفر، حامل پیام تسلیت رییس‌جمهور کشورمان به رییس‌جمهور، دولت و ملت محترم اوکراین بودم، گفت: این پیام در ملاقات دو ساعته‌ با رییس‌جمهور اوکراین به وی تقدیم شد.

وی افزود: در این دیدار همچنین، مباحث گوناگونی پیرامون شرایط بعد از سانحه و اقداماتی که تاکنون انجام شده است و اقداماتی که باید در آینده انجام شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسلامی عنوان کرد: در این جلسه که با حضور مقامات مختلف اوکراینی برگزار شد، به انجام تعهدات کشورمان اشاره شد و مقامات اوکراینی از حسن همکاری ایران پس از این حادثه قدردانی و بر انجام پیگیری مستمر فرآیندهای مرتبط با حادثه توسط دو کشور و جمع‌بندی و انتشار نتایج نهایی حادثه به صورت شفاف تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این ملاقات همچنین بر توسعه روابط دو کشور تاکید و توافقاتی در این زمینه انجام شد، خاطرنشان کرد: در دیدارهای جداگانه با وزیران امور خارجه و زیرساخت اوکراین، این مقامات، ضمن ابراز رضایت از روندی که تاکنون انجام شده است بر ادامه بررسی‌های مشترک تاکید داشتند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با طی اقدامات و بررسی‌های مرتبط با حادثه و پس از بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما، تحلیل سانحه با همکاری، همراهی و مشارکت کشور اوکراین به نتیجه نهایی ختم شود.