شناسهٔ خبر: 77576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مطرح کرد

تخصیص ۴۸ درصد از بودجه آماده‌سازی زیرساخت‌های مرزی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تخصیص ۴۸ درصدی بودجه آماده‌سازی زیرساخت‌های مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان درباره آخرین وضعیت مرزهای "شوشمی"، "شیخ‌صله" و "سومار" گفت: برای همه نیازمندی‌ها از جمله اخذ سند برای زمین، چارت نیروی انسانی و زیرساخت‌ها و … با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه شده است.

کرمی گفت: در مرزهای سومار و شوشمی، زیرساخت‌های فیبر نوری آماده است اما در مرز شیخ‌صله فیبر نوری داریم و در دستور کار هم قرار ندارد و اگر این اقدام صورت نگیرد کار ابتر باقی می‌ماند.

این مسئول عنوان کرد: در بحث زیرساخت‌ها تاکنون نقطه صفر مرزی در شیخ صله و شوشمی هنوز مشخص نشده که این موضوع بلاتکلیف است و انتظار داریم این مشکل حل و فصل شود.

کرمی با بیان اینکه برای اینکه این مرزها راه اندازی شود باید سایت موقت را در کانکس‌ها راه اندازی کنیم، ادامه داد: به این منظور کانکس‌ها و دوربین‌های لازم خریداری شده و آماده نصب و بهره برداری هستند.

وی عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه ۳ میلیارد تومانی برای ۳ مرز را یکی از مشکلات عمده عنوان کرد و افزود: با ۴۸ درصد تخصیص پیش بردن این کار غیر ممکن است و قادر نیستیم با اسناد و اوراق این کار را انجام دهیم.

گفتنی است، در پایان صحبت های کرمی، استاندار کرمانشاه با تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه جهت آماده کردن زیرساخت در مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار موافقت کرد.