شناسهٔ خبر: 77577 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان:

بالغ بر ۲۶۳ هزار مترمربع اراضی دولتی رفع تصرف شد

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان با اشاره به رفع تصرف از ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی ملی گفت: این اراضی با حکم قضایی از دست متصرفان خارج و از آنها خلع ید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی کردستان، بهروز مهری اظهار داشت: امسال توسط نیروهای یگان حفاظت ومجموعه کارشناسان حقوقی اداره کل راه وشهرسازی کردستان ۳۸ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری و هماهنگی های لازم به نتیجه رسیده که طی آن ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است. وی خاطرنشان کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده ۲۹۸ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال برآورد شده است.

مهری اضافه کرد: ۱۴ مورد از این پرونده ها به میزان ۴۳ هزار و ۲۸۳ متر مربع رفع تصرف فوری بوده که ارزش ریالی آن ۳۹ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال برآورد می شود. فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان تصریح کرد: ۲۴ مورد نیز اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل خلع ید، قلع و قمع و تخلیه از اراضی به میزان ۲۲۰ هزار و ۵۵۳ متر مربع به ارزش ۲۵۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال بوده که در طول سال جاری از آن ها رفع تصرف شده است.