شناسهٔ خبر: 7760 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جهانگیریان:

نواقص احتمالی آیین‌نامه حقوق مسافر رفع می‌شود/ کاهش تاخیرهای بیش از ۴ ساعت و افزایش رضایتمندی مسافران با اجرای دستورالعمل

علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با تاكید بر اجرای دقیق آئین‌نامه حقوق مسافر گفت: اجرای این قانون افزایش رضایتمندی مسافران را به همراه دارد و دست یافتن به این مهم دستاورد ارزشمندی برای صنعت هوانوردی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، علیرضا جهانگیریان در نشستی كه با حضور مدیران حراست شركت‌های هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه‌ها تشكیل شد؛ از مدیران حراست ایرلاین‌ها خواست تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، در اجرای دقیق آئین نامه حقوق مسافر با مشاركت و تعامل حداكثری گام بردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تدوین آئین نامه حقوق مسافر را گامی در راستای صیانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه ۱۷ میلیون مسافر داخلی از طریق بخش هوایی جابه‌جا می‌شوند و كسب رضایتمندی این تعداد مخاطب به طور حتم دستاورد ارزشمندی برای جامعه صنعت هوانوردی خواهد بود.

وی افزود: آئین نامه حقوق مسافر نسخه اولیه است كه به طور حتم با اجرایی شدن آن ظرف ۶ ماه آینده با همكاری شركت های هواپیمایی نواقص احتمالی آن شناسایی و نسبت به رفع و تكمیل آن اقدام خواهد شد.

جهانگیریان خطاب به مدیران حراست شركت های هواپیمایی گفت: به منظور حفاظت از حق و حقوق مسافر از اجرای صحیح و دقیق این آئین نامه اطمینان یافته و چنانچه افرادی با سوءنیت قصد اختلال در اجرای این آئین نامه را دارند برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، تصریح كرد: همچنین نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در فرودگاهها نیز موظف هستند تا آئین نامه مذكور را در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده اجرا كرده و از بروز هرگونه اخلال در نظم پروازها جلوگیری و طبق ضوابط با افراد خاطی برخورد شود.

وی با اشاره به اینكه از زمان اجرایی شدن آئین نامه حقوق مسافر تاخیرات بالای ۴ ساعت با كاهش چشمگیری مواجه بوده است از برخی شركت های هواپیمایی كه نسبت به اجرای صحیح این آئین نامه اقدام كرده اند تشكر و قدردانی كرد.

آئین نامه حقوق مسافر در تاریخ ۳۱ فروردین به طور رسمی به تمامی شركت های هواپیمایی ابلاغ شد. /

نظر شما