شناسهٔ خبر: 77615 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد

۱۸۱ میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهرهای لرستان در دست اقدام/ بهسازی محله خوشبین در بافت میانی شهر بروجرد با همکاری شهرداری

0000033333.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۸۱ میلیارد ریال طرح بازآفرینی پنج شهر استان در دست اقدام است.

رضا خالقی در این خصوص افزود: این طرح ها در ۱۹ محله هدف و به صورت اقدام مشترک در قسمت های خدمات روبنایی، زیربنایی، بهسازی محیط و ارتقای توانمندی‌های فرهنگی اجرا می شود.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۸۲۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌ها برای بهسازی معابر تصریح کرد:‌ محله های هدف طرح بازآفرینی شهری لرستان ۳۳ مورد هستند که برنامه ریزی برای تخصیص ۴۰ میلیارد ریال دیگر تا سال آینده به منظور تقویت این مناطق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی محلات شهری لرستان هزینه شده اظهار داشت: پس از تصویب قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تا سال ۹۷ بیش از پنج هزار واحد برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن بافت های ناکارآمد استان به بانک های عامل معرفی شدند.

خالقی گفت:‌ پیرو موافقتنامه تبصره ۱۸ قانون بودجه و سهم ۲ هزار و ۳۱۶ واحدی پرداخت تسهیلات و با توجه به تخصیص ۲۰ درصدی موافقتنامه مذکور، سهم استان از ساخت واحد های مسکونی برنامه اقدام ملی اعم از مشارکت در اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران و احداث واحدهای مسکونی اشخاص حقیقی و حقوقی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سهم ۵۰۰ واحد استان ابلاغ شد.

وی افزود:‌ تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی  و سه قطعه زمین در شهرهای خرم آباد و بروجرد به مساحت حدود ۷۰ هزار متر مربع شناسایی و اقدامات اولیه انتقال سند از سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: در سایر شهرهای دارای محدوده هدف بازآفرینی نیز کار شناسایی اراضی دولتی در بافت های ناکارآمد به ستادهای بازآفرینی شهرستان واگذار شده و در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود:‌ امسال چهار طرح در محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان بهره برداری شده و ۱۰ طرح جدید نیز در خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود افتتاح خواهد شد.

خالقی با اشاره به اینکه اجرای پروژه های فرهنگی، آموزشی، خدماتی و بهداشتی در این مناطق، کیفیت زندگی را افزایش می دهد اظهار داشت:‌ تیرماه امسال عملیات اجرایی احداث مدرسه ۹ کلاسه محله درب دلاکان در بافت تاریخی شهر خرم آباد نیز آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پروژه های کانال سنگی جمع آوری آبهای سطحی کرگانه، کانال دفع آبهای سطحی فلک الدین، دیوار حائل گل سفید، بهسازی گذر تاریخی فردوسی و مرمت خانه تاریخی چنگایی در بافت ناکارآمد شهر خرم آباد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد:‌ پروژه بهسازی محله خوشبین در بافت میانی شهر بروجرد نیز در حال اجرا است که انتظار می رود با همکاری مطلوب شهرداری تا تیر ماه سال آینده بهره‌برداری شود.