شناسهٔ خبر: 7771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه خبر داد

بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد مسكن مهر استان تا پايان سال جاری

مسکن مهر کرمانشاه تا پايان سال جاری هفت هزار واحد مسكن مهر در استان کرمانشاه به بهره‌برداري می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازي استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام این خبرگفت: بر اساس برنامه زمانبندي و تعهدات سال ۹۴ مقرر شده تا پايان سال جاری هفت هزار واحد مسكن مهر در استان به بهره‌برداري برسد اما تلاش خود را برای افزایش این تعداد به ۱۰ هزار واحدمسکن به کار خواهیم بست.

عبدالله بهادري همچنین افزود: در اين طرح مقرر شده بوده كه دولت جهت كاهش هزينه مسكن، زمين‌‌‌هايي را به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختيار سازندگان و تعاوني‌ها قرار دهدو برای زمين‌های ساخت نيز تسهيلاتي با بهره اندك ۷ درصد در مراكز استان‌ها و ۴ درصد در شهرستان‌ها با دوره برگشت ۱۵ ساله كه بعدها به ۲۰ سال نیز افزايش يافت در اختيار سازندگان قرارگرفت.مابقي مبلغ ساخت واحدها نیز از سوی مردم به صورت سهم آورده پرداخت می شود.

بهادري با اشاره به تعهد استان به ساخت ۴۷ هزار و ۴۹۸ واحد مسكن مهر، عنوان کرد: از اين تعداد واحد مسكن مهر، ۲۳ هزار و ۶۵۳ واحد در اراضي دولتي و مابقي در اراضي مالكي ساخته می‌شود.

وي ميزان پيشرفت فيزيكي واحدهاي مسكن مهر در استان را ۸۷ درصد اعلام کرد و گفت: با تكميل تعداد ۱۰هزار واحد مسكن مهر تا پايان امسال، تعداد واحدهاي بهره‌برداري شده مسکن مهر استان به عدد ۳۷ هزار و ۴۴۲ واحد خواهد رسيد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت:برنامه زمانبندي تكميل طرح مسكن مهر استان بر اساس برنامه‌ای از پيش تعيين شده برای تكميل واحدهاي مسكن مهر تا پايان سال ۹۵ تنظیم شده که در پی آن پرونده مسكن مهر استان كرمانشاه بسته خواهد شد.

بهادري در خصوص مشكلات مسكن مهر استان خاطرنشان کرد: تا کنون جلسات متعددي در زمينه مشكلات پروژه‌هاي مسكن مهر استان با حضور تمامی دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه برگزار شده است بنابراین مشكلات و ايرادات پروژه‌‌هاي دسته‌بندي شده و تمامی دستگاه‌های مربوطه متعهد شده‌اند تا تمام تلاش خود را براي رفع مشكلات در این زمینه به كار بندند، اما در حال حاضر مشكل اصلی نبود متقاضي در برخي از پروژه‌ها و همچنین عدم تكميل به موقع آورده متقاضيان و اختلافات بين تعاوني و سازندگان است.

نظر شما