شناسهٔ خبر: 77712 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سنندج خبر داد

بهره برداری از فرودگاه سقز در تابستان سال آینده /پیشرفت ۶۳ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه سقز

امیرعباس نظری زاده مدیر فرودگاه سنندج از پیشرفت ۶۳ درصدی ساخت ترمینال فرودگاه سقز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تابستان سال آینده کار ساخت این فرودگاه تمام شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

امیر عباس نظری زاده مدیر فرودگاه سنندج در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ساخت فرودگاه سقز توضیحاتی ارایه کرد وگفت: اکنون دو پیمانکار فعال، پروژه فرودگاه سقز را در دو بخش ترمینال و ساختمان های جانبی و نیز بخش سطوح پروازی دنبال می کنند.

او افزود: احداث سطوح پروازی تا به امروز حدود ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به دلیل سردی و برودت هوا کارگاه به حالت نیمه فعال درآمده است. در بخش ساختمان‌ها و ترمینال های جانبی نیز کار ساختمان های جانبی ۱۰۰ درصد انجام شده است و ساخت ترمینال نیز پیشرفت ۶۳درصدی دارد.

به گفته نظری زاده سقف ترمینال آماده است و چنانچه سقف بنا شود در خرداد سال آینده و قبل از تابستان کار ساخت ترمینال تمام می‌شود.

مدیرفرودگاه سنندج با بیان این که سقز دومین شهر پرجمعیت استان به شمار می رود، تصریح کرد: فرودگاه سقز بین آذربایجان غربی و استان کردستان واقع شده است، این دو استان فاصله زیادی از یکدیگر دارند و سقز به نوعی موقعیت سوق الجیشی دارد.

او افزود: از سوی دیگر سقز مرکز اقتصادی شمال غرب کشور به شمار می‌رود و شهرهایی مانند مهآباد و مریوان که قطب‌های اقتصادی غرب کشور هستند را پوشش می دهد. به همین دلیل درخواست‌هایی داشتیم مبنی بر این که هر چه سریع تر این فرودگاه راه اندازی شود تا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بتوانند از آن استفاده کنند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تابستان سال آینده کار ساخت این فرودگاه تمام شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته نظری زاده طول باند این فرودگاه ۲ هزار و ۹۰۰ متر است و ترمینال فرودگاه نیز ۲ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد.

مدیر فرودگاه سنندج درباره اعتبارات درنظرگفته شده برای این پروژه نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: امسال حدود ۳۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به این پروژه اختصاص داده شده است و همان طور که عنوان کردم در دو بخش کارها در حال انجام است.