شناسهٔ خبر: 7776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی انجام شد

شناورسازی پنجمین مغروقه در بندر خرمشهر / راه‌اندازی دستگاه هواشناسیIAMBRECHT در بندرخرمشهر

نصب دستگاه هواشناسی در بندر خرمشهر معاون دریایی و بندری بندرخرمشهر از شناورسازی پنجمین مغروقه در سال جاری و نصب و راه اندازی دستگاه جدید هواشناسی درخرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، احمد شهریاری گفت: این مغروقه از نوع بارج دو انباره و به ابعاد تقریبی ۴۲ متر طول، ۸ متر عرض و ۳ متر ارتفاع است .

وی افزود: عملیات خارج سازی این بارج که در رودخانه کارون غرق شده بود، از سوی کارشناسان و متخصصان این اداره کل صورت گرفت.

تاکنون ۱۲۳ فروند مغروقه با نظارت بندر خرمشهر از آب های کارون خارج سازی شده است.

در خبری دیگر صالح کوثری معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از نصب و راه اندازی دستگاه جدید هواشناسی  IAMBRECHT در بندرخرمشهر خبر داد و گفت: این دستگاه با هدف اطلاع رسانی دقیق وضعیت آب و هوا و شرایط جوی به شناورها و تمامی واحد های متقاضی در این بندر نصب و راه انداری شد.

وی گفت: اندازه گیری دما، فشار هوا، رطوبت، سرعت باد و نقطه شبنم با بالاترین دقت و کمترین درصد خطا، استانداردسازی و بروزرسانی در هر ده دقیقه، چاپ و ذخیره اطلاعات با قابلیت ارتقاء و مجهز به سنسورهای بسیار دقیق در برج کنترل از جمله ویژگی های این دستگاه هواشناسی است.

دستگاه هواشناسی IAMBRECHT که از سوی نیروهای متخصص مخابرات بندرخرمشهر نصب و راه اندازی شد، با تأیید و اخذ گواهینامه از سازمان هواشناسی کشور، قابلیت اندازه گیری پارامترهای بیشتری را به خود اختصاص داده است.

نظر شما