شناسهٔ خبر: 77786 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر داد

خروج هواپیمای تهران- ماهشهر از باند فرودگاه پس از فرود

خروج هواپیما از باند هواپیمای پرواز تهران – ماهشهر بعد از فرود در فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این خبر گفت: هواپیمای تهران - ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۷:۵۰ پس از فرود در فرودگاه ماهشهر (لندینگ) از باند خارج می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: خوشبختانه به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسیده است و تمام مسافران سالم هستند.

جعفرزاده ادامه داد: یک تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی شرکت هواپیمایی کاسپین برای بررسی علل حادثه به ماهشهر اعزام شده اند و چگونگی خروج این هواپیما از باند در دست بررسی است.

او افزود: هواپیمای پرواز شماره  ۶۹۳۶ شرکت هواپیمای کاسپین بعد از نشستن در باند فرودگاه ماهشهر از باند منحرف و با عبور از فنس های فرودگاه وارد اتوبان –ماهشهر – اهواز شد.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که آیا خلبان پرواز، پیش از فرود در باند فرودگاه ماهشهر، گزارشی از نقص احتمالی به برج مراقبت اعلام کرده یا خیر، گفت: در حال حاضر امکان اظهار نظر در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشور و تیم فنی کاسپین، ابعاد موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

 ۱۳۵ مسافر در این پرواز حضور داشتند که همگی سالم هستند.

گفتنی است این هواپیما که از نوع McDonnell Douglas MD-۸۳ بوده و اکنون با شماره ثبت (رجیستر) EP-CPZ در خدمت ناوگان هواپیمایی شرکت کاسپین است، اولین پرواز خود را در سال ۱۹۹۴ انجام داد و در آگوست ۲۰۱۲ از سوی هواپیمایی «خورس ایر کمپانی» اوکراین به ناوگان شرکت کاسپین پیوست. این هواپیما برای پرواز از دو موتور « پرات اند ویتنی »بهره می‌برد.