شناسهٔ خبر: 77807 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

افزایش غلظت آلاینده‌ها در آسمان تهران، کرج، اراک و اصفهان/ هوا ناسالم می‌شود/ باران و برف در راه است

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به حاکم شدن جو آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور ظرف امروز و فردا، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان در این مدت خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان و افزایش غلظت آینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب و روز پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان‌شمالی، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و از غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی کاسته خواهد شد.

گودرزی عنوان کرد: از بعد ازظهر روز جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب کشور برای این مناطق افزایش ابر همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در این روز با جنوبی‌شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، شاهد افزایش نسبی دما، همراه وزش باد نسبتاً شدید در این مناطق خواهیم بود در روز شنبه، گستره بارش به نوار غربی کشور در دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، خلیج فارس و غرب دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.