شناسهٔ خبر: 77825 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در جلسه پایش شهر جدید پردیس مطرح کرد:

تلاش برای فروش اقساطی ۱۰۰۰۰ واحد مسکن مهر در پردیس تا پایان سال/ قرارداد پیمانکاران ضعیف از دستور کار خارج شود

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پردیس باید با همکاری بانک مسکن تا پایان سال ۱۰ هزار واحد دیگر را به مرحله فروش اقساطی برساند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه پایش دوره‌ای شرکت عمران شهر جدید پردیس با دستور کار بررسی عملکرد ۹ ماهه مسکن مهر با اولویت فروش اقساطی و تحویل، با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در محل شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد.

تمرکز بر فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر 

طاهرخانی در این جلسه با تأکید براین‌که تمرکز فعلی در حوزه مسکن مهر شهر جدید پردیس باید بر فروش اقساطی پروژه‌ها باشد، گفت: تمامی اقدامات لازم برای رساندن واحدها با پیشرقت فیزیکی بالا به مرحله فروش اقساطی به‌طور همزمان با امور مربوط به محوطه‌سازی و آماده‌سازی سایت انجام و عملیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اضافه کرد: با توجه به این‌که، شرایط کار در فازهای گوناگون موجود با یکدیگر متفاوت است، پیمانکاران را در مناطق و فازهای با اولویت و ضرورت‌دار که پیشرفت فیزیکی بیشتری دارند، مستقر و با آن‌ها قرارداد ببندید.

این مقام مسئول با تأکید برلزوم نظارت کافی بر روند پیشرفت پروژه‌ها و کار پیمانکاران، بیان کرد: طرح پایدارسازی ارائه‌شده از سوی حوزه دانشگاهی نیز به‌طور کامل در پروژه‌ها اجرا و پیاده‌سازی شود.

لغو قرارداد با پیمانکاران ضعیف/ اخذ ضمانت از پیمانکاران برای نصبیات

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین اضافه کرد: از شرکت عمران پردیس می‌خواهیم که برای اتمام پروژه‌های باقی‌مانده به‌هیچ وجه دوبار پول پرداخت‌نکرده و به‌منظور تسریع در اتمام پروژه‌ها، قرارداد خود با پیمانکارانی که هنوز ۳۰ تا ۴۰ پروژه خود را انجام داده‌اند، هرچه سریع‌تر لغو و قرارداد جدید را وارد کار کنند؛ چراکه تمامی پروژه‌های این شهر، دارای متقاضی مؤثر بوده و میزان آورده‌ها قابل قبول است.

وی، با بیان این‌که از پیمانکاران برای انجام درست و به‌‌موقع نصبیات حتما ضمانت‌نامه بگیرید تا دوباره شاهد بروز مشکلات گذشته نباشیم، گفت: با وجود مجوز تبصره هشت مصوبه شورای مسکن برای هزینه‌کرد از منابع عمومی شرکت در رفع این مشکلات، باید تمام توان و سعی خود را به‌کارگیریم تا استفاده از آن حداقل ممکن باشد .

طاهرخانی در ادامه سخنان خود با تأکید براین‌که شهر جدید پردیس، این ظرفیت را دارد تا پایان سال جاری، میزان فروش اقساطی خود را از ۱۳ هزار به ۲۳ هزار واحد برساند، گفت:با توجه به انتظارات بالای موجود، پردیس باید با همکاری بانک مسکن در دو ماهه باقی‌مانده ۱۰ هزار واحد دیگر را به مرحله فروش اقساطی برساند که در صورت تحقق. بدون شک، اقدامی منحصر به‌فرد و چشمگیر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز باید در یک چارچوب مشخص، اجرایی شود؛ انتظار می‌رود در این بخش هرچه سریع‌تر طرح‌ها را آماده و تحت نظارت قوانین فنی و اجرایی کشور، عملیات اجرایی را آغاز کنید. 

در این جلسه همچنین عملکرد ۹ ماهه و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی، اعم از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های روبنایی، زیربنایی، شاخص و راکد، عملکرد پروژه‌های برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و پروژه‌های مشارکتی و مراکز محلات، عملکرد آخرین وضعیت درآمد و وصول مطالبات بررسی و تصمیم‌گیری برای تکلیف مجمع عمومی برای صورت‌های مالی انجام شد.