شناسهٔ خبر: 77876 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان خبر داد

شریک ۲۷۰ میلیاردتومانی پای کار می‌آید/ صدور مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان صکوک برای تکمیل متروی بهارستان

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: شورای اقتصاد مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک را برای تکمیل متروی بهارستان به وزارت راه و شهرسازی داده است.

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به این‌که در هفته‌های گذشته دو اتفاق خوب در خصوص پروژه مترو این شهر جدید افتاده است، گفت: شورای اقتصاد، مجوز انتشار ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک را به منظور تکمیل متروی بهارستان به وزارت راه و شهرسازی داد و مجوز پس از ابلاغ به شرکت عمران بهارستان، به بانک عامل ابلاغ خواهد شد و بعد از انتشار صکوک، مردم می‌توانند اسناد مشارکت را بخرند و پول آن برای تکمیل خط متروی بهارستان-اصفهان به شرکت عمران داده می‌شود تا پروژه را تکمیل کند.

وی افزود: ما همچنین اجازه گرفتن شریک برای تکمیل پروژه مترو را کسب و برای جذب شریک، فراخوانی منتشر کرده‌ایم که به‌زودی از میان متقاضیان، یکی را انتخاب خواهیم کرد. به این منظور شریک شرکت عمران، باید منابعی در حدود ۲۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل مترو در اختیارمان بگذارد تا باقی‌مانده پروژه را به‌صورت مشارکتی تمام کنیم.

احمدی، خاطرنشان کرد: این دو اتفاق در راستای تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، مبنی بر تکمیل مترو بهارستان تا سال ۱۴۰۰ انجام شد.