شناسهٔ خبر: 77941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی هفته جاری

چهارمین مراسم تحلیف مهندسان استان اصفهان برگزار می شود

لقمانی،اصفهان چهارمین مراسم تحلیف و اتیان سوگند با هدف آموزش باید ها و نبایدها در صنعت ساختمان که رعایت آنها توسط مهندسان ضروری است در روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان این اداره کل گفت: چهارمین مراسم تحلیف و اتیان سوگند با هدف آموزش باید ها و نبایدها در صنعت ساختمان که رعایت آنها توسط مهندسان ضروری است در روز پنج شنبه مورخ ۱۷ بهمن ماه در محل اداره کل راه وشهرسازی استان برگزار خواهد شد.  

سیدعبدالرضا لقمانی در ادامه بیان کرد: به طور معمول آزمون ورود به حرفه مهندسان دوبار در سال برگزار و متقاضیان پس از قبولی در آزمون، مدارک و مستندات مربوط را به اداره کل راه وشهرسازی استان به عنوان مرجع صدور پروانه اشتغال بکار تحویل داده که پس از بررسی های کارشناسی و رعایت ضوابط و مقررات، پروانه اشتغال بکار در پایه سه برای ایشان صادر می شود.    

وی افزود: مراسم تحلیف مهندسان جدید الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه ای و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، انتقال تجربیات ارزنده و آموزش پاره ای از مسائل که می تواند در شروع فعالیت حرفه ای منشأ ارائه خدمات مطلوب تر توسط مهندسان و حفظ حقوق کارفرمایان شود، طی دو دوره و با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از مهندسان برگزار گردید که با توجه به استقبال و رضایت مندی متقاضیان، دوره چهارم مراسم تحلیف  با حضور حداقل ۲۰۰  نفر از متقاضیان در سطح استان در حال برنامه ریزی و اقدام است.  

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان عنوان کرد: حداقل آگاهی ها و اطلاعات لازم برای هر مهندس که دارای صلاحیت های نظارت، طراحی یا اجرا هستند اعم از اخلاق حرفه ای، مسائل حقوقی، تشکیل پرونده مالیاتی، بارزترین و عمده ترین تخلفات حرفه ای و انضباطی، نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی، تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ارسال گزارش های مرحله ای به مراجع صدور پروانه ساختمانی و... در جلسات آموزشی چهار الی شش ساعته به مهندسان آموزش داده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنها است.