شناسهٔ خبر: 77999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد

رشد بیش از ۵ برابری آسفالت‌ریزی در آذربایجان شرقی

N83069638-72608552.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از رشد بیش از ۵ برابری آسفالت ریزی در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از رشد بیش از ۵ برابری آسفالت ریزی در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داده و می گوید: در سال جاری ۲۵۷ کیلومتر از راه های استان آسفالت ریزی شده در حالی که مقدار آسفالت ریزی در سال گذشته ۴۷ کیلومتر بود.

 

اورجعلی علیزاده، با بیان اینکه این میزان شامل ۱۸۰ کیلومتر آسفالت ریزی در راه های شریانی و ۷۷ کیلومتر آسفالت ریزی در راه های فرعی و روستایی است، می افزاید: میزان آسفالت ریزی در راه های شریانی استان در سال گذشته ۴۵ کیلومتر و راه های فرعی و روستایی ۲ کیلومتر بود.

 

وی اظهار می کند: در سال جاری یک هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال برای آسفالت ریزی راه های شریانی، فرعی و روستایی هزینه شده است در حالی که میزان اعتبار هزینه شده در سال گذشته برای آسفالت ریزی ۱۲۹ میلیارد ریال بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در ۷ ماه سال جاری با انجام اقدامات انجام شده در بخش ایمنی و ترافیک جاده های استان آمار تلفات تصادف های رانندگی حدود ۶.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

علیزاده، آمار تلفات تصادف های رانندگی سال جاری را ۳۹۶ نفر اعلام کرده و ادامه می دهد: در این مدت تعداد برخورد با تخلفات اضافه بار با ۹.۶ درصد کاهش به ۲ هزار و ۴۹۶ مورد، تعداد پروانه عبور صادره با ۸.۹ درصد کاهش به ۳ هزار و ۱۸۵ مورد و تعداد برچسب معاینه فنی صادره با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۲ هزار و ۳۰۵ مورد رسیده است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راهداری دارد که از این مقدار ۲۳۶ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ راه روستایی است.