شناسهٔ خبر: 78028 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اردبیل:

۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن در دست اجرا داریم که یک انقلاب بزرگ است/ تداوم اجرای پروژه نیازمند تزریق منابع مالی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اردبیل و آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه - اردبیل ابراز امیدواری کرد تا با تداوم تزریق منابع مالی به این پروژه وعده رئیس جمهور به مردم استان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان اردبیل و آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن میانه – اردبیل با تشکر و اشاره به زحمات صورت گرفته از سوی مهندسان، پیمانکاران و مشاوران برای انجام این پروژه طبق زمان‌بندی اعلام شده، اظهار داشت: امیدواریم منابع مالی همچنان به این پروژه تزریق شود تا بتوانیم وعده آقای رئیس‌جمهور به مردم ایران و استان اردبیل را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری در سفر خودشان به استان اردبیل فرمودند که وزیر راه و شهرسازی در مسیر، به بنده گفت که تا ۲۰ روز دیگر پیمانکار روسازی را انتخاب می‌کنند که خوشبختانه با انتخاب پیمانکار و مستقر شدن آن عملیات روسازی را شروع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بابت تبدیل به فعل شدن این قول خوشحال هستیم و مردم استان امروز شاهد هستند که عملیات روسازی به صورت واقعی شروع می‌شود. امیدوارم همه ما متحد و یکپارچه تلاش کنیم که این پروژه طبق قولی که داده شد در کمتر از یک سال به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه سختی‌های خودش را دارد چرا که ۴۰ درصد مسیر آن در تپه‌ها و قسمت‌های کوهستانی هستند. همچنین دو زمستان سرد پیش رو داریم که امیدواریم با تدابیر و تمهیداتی که اندیشیده می‌شود، وعده رئیس‌جمهور و انتظار مردم را عملی کنیم.

محمد اسلامی در ادامه با تبریک ایام مبارک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، و سردار شهید سلیمانی تصریح کرد: همواره شاکر هستیم که در این انقلاب این امکان به وجود آمد تا معنا و طعم عزت برای یک ملیت را درک و چشیده و به آن افتخار داشته باشیم.

وی افزود: سپهبد حاج قاسم‌سلیمانی افتخار بشریت بود که تمام زندگی‌اش با اخلاص، تلاش و کوشش گذشت و او اسوه اخلاق و عمل بود. سردار شهیدمان توانست یک نسخه بسیار متفاوت از صلح، آزادی و آرامش را به دنیا ارائه کند آنهم برخلاف کسانی که شعار صلح و آزادی می‌دهند اما در عمل خالق دشمنی، جنگ، خونریزی و قتل عام هستند.

وی ادامه داد: کسانی که ائتلافی علیه داعش و تروریست تشکیل دادند که این ائتلاف، خود تولید تروریست داشت و از آن پشتیبانی کرد. قطعا به خاطر دارید سال‌ها قبل وقتی وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر خود به سرزمین‌های اشغالی هنگام ورود اروپا وقتی با سوالی مبنی بر میزان پیشرفت صلح خاورمیانه مواجه شد‌ در جواب گفت که صلح خاورمیانه از خاورمیانه بزرگ می‌گذرد.

محمد اسلامی تصریح کرد:‌ ترجمه آن جمله وزیر وقت امورخارجه آمریکا اتفاقی بود که از سرپنجه قاسم سلیمانی و سلیمانی‌ها و با تدابیر و هدایت‌های مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه راه رخ نداد و آن تجزیه کشورهای این منطقه از جمله ایران است. اینکه به کشورهای کوچک سلطه‌پذیر تبدیل شوند و افراد و اعیان‌شان بر این کشورها حکومت داشته باشند تا بتوانند از مدیترانه تا دروازه‌های اقیانوس هند را تحت سلطه خودشان قرار دهند.

وی افزود: عملیات‌شان را هم از طریق انقلاب‌های مخملی شروع کردند که بعد تبدیل به استقرار افرادی خون‌آشام از اقصی نقاط جهان با نام حکومت داعش کردند. گروهی که از زمین و آسمان برای‌شان تجهیزات و لوازم ریختند و هزینه‌های هنگفتی برای این کار از خزانه مسلمان صرف کردند تا بتوانند کشورها را تجزیه کنند که به لطف خدا ایران عزیزمان از این خطر بزرگ عبور کرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت:‌ هفته پیش هم معامله بزرگ قرن را رونمایی کردند که یک نسخه جدیدی بود تا مشخص شود چه کسانی پول و زمین بدهند تا در نهایت سرزمین مسلمان را غصب کنند. این داستان تمام نشده و ادامه خواهد داشت اما طبق وعده‌الهی آن چیزی که مشخص است همیشه حق پیروز خواهد بود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه جریان سازندگی در کشور به رغم همه ناملایمات و کاستی‌ها برقرار بوده و ما همواره محدودیت منابع مالی داشته و داریم.

وی افزود: در این دوره اساسا تفکرمان متمرکزسازی روی پروژه‌ها بوده تا از توقف آن‌ها جلوگیری شود تا با راهکارهای متنوعی بتوانیم آن‌ها را تصحیح کنیم. به این شکل الگوهایی اتخاذ شود که نمونه آن برای راه‌آهن اردبیل است تا کمک شود این پروژه به سرعت اجرایی شده و انتظارات مردم عزیز استان برآورده شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کشور حدود ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن داریم که خطوط اصلی و فرعی است و به همین میزان هم راه در دست تعمیر و ساخت داریم که این حجم کار ریلی یک انقلاب بزرگ است. امیدواریم بتوانیم در یک برنامه زمان‌بندی مشخص مابقی مطالعات و طرح‌ها را  به سرانجام رسانده و با ایجاد فرصت مسافرت با ریل و بالا بردن طول حداکثری استفاده، سهم ریل در داخل و ترانزیت را افزایش دهیم.