شناسهٔ خبر: 78038 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اعلام حمايت شركت فرودگاه ها از طرح هاي ابتکاري انجمن نخبگان فرودگاه يزد

هواپيما - غروب رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در جلسه اي با اعضاي انجمن نخبگان فرودگاه يزد، ضمن ابراز خرسندي از فعاليت اين انجمن، حمايت خود را از اجراي بخشي از طرح هاي ابتکاري اين انجمن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي حسن درستکار، دبیر انجمن نخبگان فرودگاه یزد(آنفی) با اعلام این خبر عنوان کرد: سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این دیدار از ایده های جدید انجمن در ساخت ترانس باند، رنگ ضدسایش، سامانه جامع ایمنی و هوش مصنوعی استقبال کرد.

درستکار گفت: انجمن نخبگان فرودگاه یزد(آنفی) تابستان 96 با حمایت مدیرکل فرودگاه های استان یزد راه اندازی شده و اکنون شش عضو فعال دارد.

مبتکر سامانه ثبت اختراع شده RIPS (دستگاه محافظت از مناطق پروازی) افزود: از جمله طرح های ابتکاری انجمن می توان به سامانه کنترل هوشمند روشنایی باند اشاره کرد که به ضبط و ثبت تمام اطلاعات مربوط به شدت روشنایی در طول باند و بررسی علت و زمان قطع و روشن شدن سیستم ها می پردازد.

او ادامه داد: مورد ديگر ساخت ترانس روشنایی باند با کمتر از نصف هزینه نمونه خارجی است و از موارد دیگر می توان به آبسردکن کم مصرف با قابلیت تنظیم دما و ماندگاری نامحدود در دمای تنظیمی، ساخت رنگ ضد سایش، طراحی سامانه جامع ایمنی در حوزه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، چراغ تلسکوپی هوشمند با قابلیت تغییر نور خودکار با تغییر شرایط جوی محیطی و هوش مصنوعی با قابلیت تحلیل میزان استرس و فشار ذهنی وارد بر کنترلر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه انجمن نخبگان فرودگاه یزد توانسته تاکنون 20 ایده آماده اجرا را طراحی کند، گفت: تعدادی از این طرح ها به ثبت رسیده و مابقی دردست اقدام یا در حال ثبت است.

درستکار هدف از راه اندازی این انجمن را استفاده از توان داخلی برای شکوفایی صنعت فرودگاهی اعلام کرد و افزود: راه اندازی انجمن نخبگان فرودگاهی می تواند به افزایش هم افزایی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های علمی و فناوری موجود در کارشناسان و متخصصان در حوزه های مختلف صنعت فرودگاهی کمک کند.