شناسهٔ خبر: 78041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان:

رسانه‌ها در ارتقاء فرهنگ ترافیک نقش مهمی برعهده دارند

0.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها در ارائه و نهادينه كردن فرهنگ صحيح ترافيک و كاهش تلفات ناشي از تصادفات رانندگی در استان نقش موثري  بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند رسانه ملی در انعکاس موثر اطلاعات و اخبار، با بیان اینکه هر چه فرهنگ ترافیک در رسانه ها بیشتر در معرض نمايش گذاشته شود احتمال پذیرفته شدن آن از سوی جامعه بیشتر خواهد بود اظهار داشت: گستردگی و پراکندگی استان، طولانی بودن فاصله بین شهرها و روستاها، کمبود شدید بزرگراه ها و همچنین عدم رعایت سرعت مطمئنه سبب شده همه ساله شاهد بروز حوادث ناگواری در محورهای مواصلاتی این استان باشیم.

وی تاکید کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان ضروری است تمامي رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي رسالت خود را براي ترويج فرهنگ صحيح رانندگي و احترام به قانون اجرا كنند و رسانه ملي با تهیه و پخش برنامه هاي فرهنگي و هنري اين امر مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نگهداری از راه ها و ارتقای ايمني تردد را در کنار ساماندهی و نظارت بر حمل و نقل عمومی بار و مسافر در جاده ها، را از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه کاهش تصادف رانندگی عنوان کرد.

محمود دولت کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش تصادفات، گفت: سمن‌ها در حوزه فرهنگ ایمنی و ترافیک می‌توانند با بهره‌گیری از دانش کارشناسان و فعالان این بخش، در زمینه تقویت دامنه پیشگیری و کاهش تصادفات، نقش فعالی ایفا کنند.