شناسهٔ خبر: 78063 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای:

اعتبارات گشت نظارت بر ناوگان عمومی برون‌شهری تامین شد

راهداری و پلیس‌راه مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی در جاده‌ها را دغدغه مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: در این زمینه اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است تا اگر استانی نیاز به گشت‌های اضافه داشت اقدام لازم به عمل آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، محمد تیموری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نشست با مدیرکل و معاونان اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل‌و‌نقل کالای کشور و همچنین بخش عمده‌ای از جا‌به‌جایی مسافران از طریق جاده انجام می‌شود، گفت: جاده‌ ها ی استان قزوین که همواره از گلوگاه‌های مهم کشور و از نقاط پرتردد به شمار رفته است، مراقبت و بازرسی‌بر ناوگان حمل و نقل عمومی آن باید طوری تقویت شود تا کمتر شاهد حوادث و سوانح رانندگی در این استان باشیم.

تیموری خاطرنشان کرد: در این زمینه باید اقدام به افزایش تعداد تیم‌های گشتی مشترک این سازمان با پلیس راه، به خصوص در آزاد راه‌های آن و نقاط کوهستانی و گردنه‌های آن کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه راهداری طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با وجود بارندگی‌ها در حوزه عملیات راهداری زمستانی کمتر انسداد راه‌ها را داشتیم و در حوزه ایمن سازی راه‌ها نیز عملکرد نسبتا خوبی را شاهد بوده‌ایم.

تیموری یادآور شد: البته امسال ۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور بر اثر سیل آسیب جدی دیدند و همه تجهیزات و پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سراسر کشور برای جبران و مدیریت آن بسیج شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حوزه حمل و نقل هم باید همانند راهداری، بدون توجه به اینکه مبداء و مقصد خودرو‌ها کدام استان است چنین بسیج جمعی از نیرو‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شکل گیرد.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور نیز در این نشست گفت: کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی در جاده‌ها دغدغه مهم این سازمان است که باید با همکاری پلیس راه با جدیت هرچه بیشتر انجام شود.

فرهاد صالحیان افزود: در این زمینه در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای اعتبارات لازم پیش‌بینی شده تا اگر استانی نیاز به گشت‌های اضافه داشت اقدام لازم به عمل آید.

وی افزود: باید گشت‌کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی به این موضوع توجه داشته باشند که اگر راننده‌ای خسته و خواب آلوده است متوقف و پس از استراحت، ادامه مسیر دهد.