شناسهٔ خبر: 78073 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان:

وزارت راه و شهرسازی در راستای حذف پدیده کودکان کار گام بر می‌دارد/ بازارچه خیریه به نفع کودکان کار در سازمان بنادر و دریانوردی

صفری در جمع به همت دفتر امور بانوان و خانواده سازمان بنادر و دریانوردی یک بازارچه خیریه با موضوع جشنواره غذا به نفع کودکان کار در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز به همت دفتر امور بانوان و خانواده سازمان بنادر و دریانوردی یک بازارچه خیریه با موضوع جشنواره غذا به نفع کودکان کار در محل این سازمان برگزار شد.

در این بازارچه خیریه انواع و اقسام غذاهای محلی به حاضران در این جشنواره ارائه شد که طبق اعلام تمام عواید فروش این غذاها از طریق انجمن حمایت از کودکان کار در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

در حاشیه این جشنواره، مهری صفری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری این بازارچه خیریه در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: به واسطه مسئولیت‌های اجتماعی و حرکت‌های عام المنفعه، بانوان سازمان بنادر و دریانوردی یک حرکت انسان‌پسندانه را تدارک دیدند.

وی ادامه داد: در این حرکت بانوان سازمان بنادر به همت دفتر امور بانوان این مجموعه، تهیه و پخت انواع غذاها در دستور کار قرار گرفت تا با فروش آن‌ها در یک بازارچه خیریه تحت عنوان جشنواره غذا، عواید حاصل شده به انجمن حمایت از کودکان کار تعلق گیرد.

وی افزود: از جمله برنامه‌های این انجمن سوادآموزی، رشد مهارت‌های زندگی کودکان، خدمات مددکاری، اصلاح تغذیه کودکان با صبحانه و ناهار گرم به صورت روزانه، حمایت هدفمند خانواده برای رهایی کودک از کار است که هدف نهایی آن‌ها حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل و مشغول به کار است.  

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نقش این انجمن‌ها بر کسی پوشیده نیست و  آن‌ها دست‌های توانمندی هستند که به سیستم دولتی کمک کرده و رنگ این حمایت‌ها را پررنگ‌تر می‌کنند. به همین خاطر واجب است که این انجمن‌ها حتی به کوچکترین شکل ممکن مورد حمایت قرار گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در ادامه این نوع کارهای انسان‌ دوستانه در دیگر مجموعه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برنامه‌هایی از این دست را به صورت متغیر و فصل به فصل در حال پیگیری دارد. در همین زمینه با خیریه‌های مختلف مکاتبات صورت گرفته که آخرین برنامه ما حمایت از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان است که بازارچه خیریه‌ای در این زمینه تدارک دیده شده است.

صفری با اشاره به تاثیرات این نوع اقدامات انسان‌دوستانه در خانواده وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: این نوع اقدامات نقش مثبتی در افزایش روحیه همکاری و انسان‌دوستانه همکاران ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی خواهد شد و به عنوان مثال پخت یک غذا برای یک خیریه می‌تواند جرقه‌ای باشد تا بقیه همکاران هم بتوانند کمک‌های بیشتری در جهت حمایت داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: این حرکت از دفتر امور بانوان و خانوار سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و قطعا در شرکت‌های تابعه دیگر به صورت پی‌درپی انجام خواهد گرفت و خوشبختانه نقش دفاتر امور بانوان در خانواده وزارت راه و شهرسازی بسیار مثبت و موثر بوده است.