شناسهٔ خبر: 78102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری بالغ بر ۴هزار میلیون ریال

ایستگاه خودکار اقلیم شناسی رضوانشهر افتتاح شد

هواشناسی گیلان در راستای توسعه و تکمیل شبکه ایستگاههای هواشناسی استان گیلان در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی ایستگاه خودکار اقلیم شناسی رضوانشهر و با اعتباری بالغ بر ۴هزار میلیون ریال افتتاح شد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گيلان، با حضور محمود قاسم نژاد معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری گیلان ، مدیرکل هواشناسی و جمعی از مدیران استانی ایستگاه خودکار اقلیم شناسی شهرستان رضوانشهر افتتاح شد.

 از نکات قابل توجه كه این ایستگاه در نزدیکترین فاصله به خط ساحلی دریای خزر واقع شده و به نوعی پارامترهای ثبت شده توسط آن واقعی ترین داده ای دریایی محسوب خواهد شد همچنین این ایستگاه در تکمیل شبکه ایستگاههای نوار ساحلی دریای خزر براي دریافت اطلاعات جوی از نوار ساحلی استان گیلان محسوب می شود، که در برنامه ریزی بلند مدت هواشناسی استان گیلان قرار دارد.

همچنين این ایستگاه مجهز به پنج سنسور (دما، رطوبت ، سمت وسرعت باد ومیزان بارندگی) است و اطلاعات اندازه گیری شده آن به صورت آنلاین در اختیار سازمان هواشناسی کشور،  هواشناسی استان گیلان و کار بران علاقمند به این داده ها قرار می گیرد.

خاطرنشان مي شود اطلاعات این ایستگاه از طریق سایت اداره کل هواشناسی گیلان وسایت Auto.irimo.ir  به صورت به لحظه(آنلاین) قابل رویت و  از نکات دیگر حائز اهمیت در مورد این ایستگاه اینکه برای تجهیز و آماده سای این ایستگاه از محل اعتبارات ملی واستانی اعتباری بالغ بر ۴هزار میلیون ریال هزینه شده است.