شناسهٔ خبر: 78106 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد

امضا تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با دستگاه های وابسته برای حل مشکلات

سیدعیسی حسینی جلسه هم اندیشی معاونان توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی به میزبانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد. در این جلسه تفاهم نامه ای به منظور همکاری های گسترده بین دستگاه های وابسته وزارت راه و شهرسازی توسط اعضای جلسه امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید عیسی حسینی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان این که هدف از برگزاری این جلسات هم اندیشی و هم فکری پیرامون موضوعات کلانی است که درگیر آن هستیم، گفت: تنوع مشکلات و موانع در وزارت راه به گونه ای است که هرچقدر متخصص باشیم تنها با خرد جمعی می توانیم به خروجی مثبت و کارا دست یابیم. 

او با بیان این که عملکرد هر یک از دستگاه های وابسته به حساب وزارتخانه نوشته می شود، گفت: یکپارچگی و انسجام در فعالیت ها برمبنای مصوبات شورای راهبری وزارتخانه که ریاست آن را مقام وزارت برعهده دارند،باید مدنظر قرار گیرد. کارها باید براساس یک رویه منسجم انجام شود و هریک از سازمان ها و شرکت های وابسته با ارایه پیشنهادات خود به شورا و پس از تصویب آن را به اجرا در آورند. در شورای راهبری محور به شدت مخالف جزیره ای عمل کردن هستم .

سرپرست معاونت منابع انسانی ضمن ابراز امیدواری و تاکید به استمرار این جلسات افزود: مجموعه راه و شهرسازی یک مجموعه متخصص است که باید در قالب سیاستگذاری و برنامه ریزی درست به هدف خود برسد و انجام این مهم برعهده معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه هاست.

حسینی تصریح کرد: امروز با توجه این که ناکارآمدی سازمان ها یک تهدید است نقش و اهمیت مدیریت منابع انسانی بیشتر نمایان شده است. باید تولید ارزش کنیم، نیازهای پرسنل را مد نظر قرار داده و به هزینه های غیر مستقیمی که ممکن است ناکارآمدی منابع انسانی به ما تحمیل کند، توجه کنیم.

وی افزود: نیاز است با ایجاد انگیزه، نیروهای منفعل و ناسازگار را در چارچوب اداری کنترل و مدیریت کنیم. با تشکیل این جلسات و بیان مسایل و مشکلات کلان و رسیدن به نتیجه با همفکری و هم اندیشی بسیاری از موانع و نواقص حل خواهد شد. باید کمیته های تخصصی را تشکیل شود و همه باید در جلسات شورای راهبری شرکت کنند.

در پایان تفاهم نامه ای به منظور همکاری های گسترده بین دستگاه های وابسته وزارت راه و شهرسازی توسط اعضای جلسه امضا شد.