شناسهٔ خبر: 78134 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح طرح‌های مسکن مهر پردیس:

نباید خانه‌هایی بسازیم که فقط خوابگاه باشند/ با پیمانکاران خارجی علاقمند به مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن قرارداد می‌بندیم/ دانشجویان ایرانی ساکن چین در هواپیما نیز قرنطینه بودند

سومین گردهمایی بزرگ خیرین راه و ترابری روز پنجشنبه بیست و سوم آبان ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس با تاکید بر تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور گفت: با پیمانکاران خارجی علاقمند به مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن قرارداد می‌بندیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور در شهر جدید پردیس، هشت طرح عمرانی به ارزش۱۴ هزار میلیارد ریال را همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح کرد.

اسلامی، در بخشی از این سفر در فاز ۱۱ پردیس و در جمع مردم و مسئولان این شهر حاضر شد و پس از افتتاح ۱۰ هزار و ۷۹ واحد مسکن مهر در فازهای پنج، هشت، ۹ و ۱۱ از طریق ویدئوکنفرانس، لحظه‌ خانه‌دار شدن را برای خانواده‌ها، لحظه‌ای شیرین خواند و گفت: یکی از عمل‌های صالح در این دنیا قطعاً خانه‌دار کردن مردم است؛ ما نیز تکلیف قانونی داریم که در این حوزه اقدامات موثر انجام دهیم و دغدغه خانه‌دار شدن مردم را از بین ببریم.

او افزود: اگرچه سخت و باورنکردنی بود که در این شرایط دشوار اقتصادی، بتوانیم، چرخ مسکن را به حرکت در آوریم ولی با لطف الهی، همکاری و مشارکت مردم و تلاش همکاران، شرکت‌ها، گروه‌ها، واحدها و بخش‌های مختلف، فعالیت ارزنده‌ای انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: تعهد کرده‌ایم که تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کنیم و به مردم تحویل دهیم؛ البته به استثناء واحدهایی‌که از کنترل ما خارج و دارای پرونده‌‌های قضایی و مشکلات حقوقی هستند که عمده آن‌ها نیز مربوط به بخش تعاونی‌ها است. خوشبختانه این اتفاق افتاده است و امروز نیز اختتامیه مسکن مهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و پرونده‌های مسکن مهر یکی پس از دیگری در استان‌های مختلف بسته می‌شود.

او، ضمن ابراز امیدواری برای بسته‌شدن پرونده مسکن مهر ‌در استان تهران و به‌ویژه شهر پردیس به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور، طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، گفت: ما باید خانه‌ها، شهرک‌ها و شهرها را برای زندگی مردم آماده کنیم و این‌گونه نباشد که بخواهیم خانه‌ای بسازیم که فقط به‌عنوان خوابگاه مورد استفاده قرار گیرد. البته این تفکر هزینه‌ و بار سنگینی به‌دنبال دارد و مستلزم مشارکت، همکاری و ایفای نقش مردم و همه دستگاه‌ها است. وزارت راه و شهرسازی نیز اکنون بسیار فراتر از مسئولیت‌های خود به این پروژه‌ها ورود پیدا کرده‌ است و کارهای روبنایی و زیربنایی را انجام می‌دهد؛ این سرمایه‌گذاری‌ها هزینه‌بر است و در این شرایط دشوار نیازمند مشارکت و همکاری هستیم تا در شهرها و مکان‌هایی مانند پردیس که مسکن انبوه تولید می‌کنیم، بتوانیم همه زیربنا‌ها و روبناهای زندگی مردم را با بهترین کیفیت فراهم کنیم. این موضوع قول ما و تکلیفی است که شرکت عمران پردیس برعهده دارد.

اسلامی،  ابراز امیدواری کرد:  ۳۵ هزار واحد مسکونی باقی‌مانده پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس به‌زودی افتتاح شود و شاهد یک شهر پیشرفته و مدرن باشیم که مردم از زندگی در آن لذت می‌برند.

او  در ادامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دانشجویان ایرانی که از کشور چین به کشور باز‌گشته‌اند، گفت: این دانشجویان در هواپیما نیز قرنطینه بودند و پس از ورود به کشور نیز با مدیریت وزارت بهداشت در قرنطینه قرار دارند و همه چیز تحت کنترل این وزارتخانه قرار دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر امکان حضور پیمانکاران خارجی در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، گفت: پیمانکاران خارجی اگر علاقمند به‌حضور در ایران و فعالیت در این طرح باشند با آن‌ها قرارداد بسته خواهد شد.

او، همچنین افزود: سامانه جامع اسکان و املاک تا پایان سال جاری آماده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده می‌شود و با تمهیدات انجام‌شده، این سامانه به افزایش عرضه مسکن در بازار کمک می‌کند.