شناسهٔ خبر: 78166 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس اعلام کرد

افتتاح قطعه یک مسیر شیراز به فیروزآباد و جم/ تکمیل بزرگراه شیراز به جم نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار/ ادامه ایمن سازی جاده فیروزآباد -فراشمند

افتتاح جاده وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان فارس قطعه یک مسیر شیراز به فیروزآباد و جم را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم افتتاح مسیر شیراز- فیروزآباد توضیحاتی درباره این مسیر ارایه کرد و گفت: مسیر شیراز به فیروزآباد و جم از کریدورهای مهم با ترافیک بار است که از عسلویه به سمت شیراز ادامه دارد و به سایر نقاط کشور مرتبط می شود. با افتتاح ۱۱ کیلومتر از قطعه یک این مسیر، ۵۷ کیلومتر از باند دوم فرودگاه کامل می شود.

اسلامی با اشاره به این که ۷۸ کیلومتر از مسیر در دست احداث است، عنوان کرد: در مجموع ۱۴۰ کیلومتر از مسیر باقی مانده است که با احتساب ۷۸ کیلومتر در دست ساخت، اتمام پروژه به حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او با بیان این که راه کوهستانی است و این کار را زمانبر و هزینه بر کرده است، گفت: طی مذاکرات انجام شده با استانداری و کرم پور نماینده مجلس، به دنبال این هستیم تامین مالی پایداری برای آن فراهم کنیم. تا این پروژه بتواند در یک زمانبندی حداکثر ۴ ساله به اجرا درآید و مردم شاهد جاده ۴ بانده ایمن و استاندارد از جم تا شیراز باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن بازدید از پروژه جاده فیروزآباد -فراشبند عنوان کرد: این پروژه عملیات باقی مانده ای دارد و باید روکش آسفالت دوم آن انجام شود، علاوه بر این همکاران من به دنبال این هستند تا گنبد نمکی را دور بزنند و مسیر ایمن شود، هدف این است این پروژه تا قبل از هفته دولت افتتاح شود.